کرمانشاه؛

ما نمی توانیم به آمریکا و انگلیس امیدوار باشیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما نمی توانیم به آمریکا و انگلیس امیدوار باشیم هر وقت از آنها ناامید شدیم موفق شدیم و اگر به امید آمریکا نشسته بودیم خرمشهر تا امروز هم آزاد نشده بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ دکتر محسن رضایی گفت: ما صدام را به فضل پروردگار از کشور بیرون کردیم و انتظار داشتیم که دنیا درس بگیرد و از توطئه و دسیسه علیه ملت ایران دست بردارد، اما برخی کشورها به دشمنی های خود ادامه دادند وامروز می بینیم که آنها در کنار جنگ نیابتی و فشارهای اقتصادی، بانک ها و شرکت های بین المللی را می ترسانند که با ما مبادله نکنند.

وی با بیان اینکه امروزبعضی می گویند بایدبا آمریکایی ها دوست شویم، اظهار کرد:مگر ملت ایران در دوران قاجار و پهلوی با انگلیس وامریکا دوستی نکرد. این دوستی چه نتیجه ای برای ما داشت. آنها از ما به عنوان یک ژاندارم برای حفظ منافع خود استفاده می کردند. یک کارخانه مونتاژ پیکان و مقداری صنایع کاملا وابسته به ما دادند. ایران از دوستی با انگلیس و آمریکا هیچ نتیجه ای نگرفت.

وی اظهار کرد: ما به آمریکایی ها امیدوار بودیم که سوخت هسته ای به ما بدهند. بعد سوخت هسته ای را بر روی ما بستند. وقتی ناامید شدیم و سوخت را خودمان ساختیم وآنها دیدند که ما توانایی استقلال در تولید سوخت هسته ای را داریم، آنگاه پای میز مذاکره آمدند. این کار را در اقتصاد هم باید انجام داد. آیا صنعت و کشاورزی سخت تر از تیربارهای بالای ارتفاعات بازی دراز است. چطور جوانان ما توانستند عبورکنند.


استاد دانشگاه امام حسین (ع) گفت: در شرایط امروز دشمنان منطقه ای و جهانی می خواهندیک جنگ احزاب علیه ما راه بیاندازند. آنها عربستان را مانند یک سگ زنجیری جلو انداخته اند و هر چه به دستش می رسد به طرف ایران پرتاب می کند. اخیرا هم چهار بند در قطعنامه سازمان همکاری اسلامی علیه ما تصویب کرده و می خواهد با تحریک ملل اسلامی، جنگ احزاببه راه بیاندازد.


انتهای پیام/پ



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار