سمنان؛

صادرات بیش از 5 هزار کیلو گرم فرآورده های دامی از سمنان به اروپا

از نظر حجمی و ریالی، صادرات کرک و موی بز از استان به اروپا ۹۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان سمنان از  صادرات پنج هزار و ۲۱۱کیلوگرم کرد و موی دام از سمنان به کشور انگلستان و ایتالیا خبر داد.
حسن هاشم زاده افزود: این صادرات تا پایان فروردین ماه امسال بوده و شامل کرک و موی موکشی شده بز می باشد که با اخذ گواهی بهداشتی، قرنطینه ای از سوی اداره کل دامپزشکی استان، برای صادرات به انگلستان و ایتالیا تولید، بسته بندی و ارسال شده است.
وی همچنین گفت: در سال گذشته  نیز ۴۳هزار و ۲۲۴کیلوگرم کرک و مو، به ارزش یک میلیون و ۴۶۹هزار و ۶۱۶ دلار از سمنان به کشورهای اروپائی صادر شده است.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان سمنان افزود: از نظر حجمی و ریالی، صادرات کرک و موی بز از استان به اروپا نسبت به سال۹۳ بالغ بر ۹۱ درصد رشد داشته است.
هاشم زاده اظهار داشت: صادرات این محصول در فروردین ماه سال۹۵ به نسبت مدت مشابه سال قبل، با رشد ۲۶۰ درصدی، از یک هزار و ۴۵۰کیلوگرم به پنج هزار و ۲۱۱ کیلوگرم، با ارزش ارزی ۱۷۷هزار و ۱۷۴دلار  افزایش داشته است.
وی افزود: پیش بینی می شود با توجه به صادراتی که در فروردین ماه سال جاری انجام شد، صادرات کرک و موی بز از استان سمنان با خارج از کشور افزایش یابد.
انتهای پیام / د

برچسب ها: بز ، صادرات ، مو کشی ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار