از فضل بوش پسر تو را چه حاصل؛

آنگاه که دختر کاخ سفید عقده گشایی می‌کند!

تردیدی نیست، ستیز سلطه جویانه امریکا علیه ایران ، در دهه چهارم انقلاب اسلامی ادامه خواهد یافت اما ایران نیز در این دهه قدرتمندتر از همیشه ظاهر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، کاندولیزا رایس مشاور پیشین امنیت ملی و وزیر امور خارجه ایالات متحده در دولت بوش پسر در مصاحبه با ماهنامه عصر اندیشه به طرح موضوعاتی در خصوص مقابله آمریکا با کشورمان پرداخت و راهبردهای این کشور در مواجهه با ایران را تبیین کرد. وی در این گفت وگو با اشاره به دوران جرج بوش گفت: تعلل‎های «جورج بوش» باعث شد تا جنگ علیه ایران روی ندهد، وگرنه تمامی پازل این جنگ چیده شده بود. همه شرایط مهیا بود تا جنگی تمام عیار علیه ایران روی دهد، ولی رئیس‎جمهور ترجیح داد که بیشتر تأمل کند. وی در همین حال تأکید کرد: ایران کشوری تروریستی است، ولی شاید به‎کار بردن این لفظ در شرایط فعلی هوشمندانه نباشد!

جنگ نظامی علیه ایران بهترین راه بود!

از فضل بوش پسر تو را چه حاصل؛ آنگاه که دختر کاخ سفید عقده گشایی می کند!

وی بار دیگر با دفاع از سیاست جنگ با ایران افزود: آمریکا نباید از سیاست‎های قدیمی خود علیه ایران استفاده کند. باید نوع برخوردها با توجه به شرایط بازبینی شود. من البته هنوز هم معتقدم که جنگ نظامی علیه ایران بسیار بهتر و معقولانه‎تر از راهی بود که جورج بوش در مقابل ایران انتخاب کرد. وزیر خارجه اسبق آمریکا با اشاره به خصومت میان ایران و آمریکا تأکید کرد: ما خیلی تلاش کردیم که در طول تاریخ با مذهب و رویکرد ایرانی‎ها کنار بیاییم و در کنار آن‎ها و دوشادوش آن‎ها حرکت کنیم، ولی نشد و حال رویکرد ما و سیاست ما در مواجهه با این کشور چه در عرصه سیاسی و چه در عرصه‎های دیگر مانند مذهب باید تغییر کند. وی با انتقاد از سیاست بوش در مواجهه با ایران گفت: بوش باید می‎دانست که مذهب از سیاست ایران جدا نیست و باید برای مذهب ایرانی سیاستی تعریف می‎کرد. بوش هیچ‎گاه مسئله را از این روی آن ندید و نخواست بپذیرد که می‎توان با جنگ مذهبی بنیان‎های سیاسی کشوری مانند ایران را لرزاند.

ایران در 30سال اخیر اصل واقع گرایی را دنبال می کند

رایس در ادامه گفت و گوی خود تصریح کرد: اگر امروز ایران در جغرافیای سیاسی پیشرفت‎هایی به دست آورده، همه به این دلیل است که به بنیان‎های مذهبی ایدئولوژیکی خود معتقد است و به آن‎ها باور دارد. وی در عین حال معتقد است: ایران در 30 سال اخیر در بسیاری از تصمیمات خود در عرصه‎های بین‎المللی اصل «رئالیسم» و «واقع‎گرایی» را دنبال می‎کند و هرگز خود را غرق در توهمات و تصورات از منطقه و رقیبان نکرده است. این چیزی است که رئیس‎جمهور فعلی و رئیس‎جمهوری‎های پیشین آمریکا آن را درک نکردند.

با انرژی صلح آمیز هسته ای ایران نیز مخالفم

رایس درخصوص پرونده هسته ای ایران نیز به صراحت می گوید: من شاید از جمله اولین کسانی بودم که در دستگاه سیاسی آمریکا با ایران هسته‎ای چه صلح‎آمیز و چه برای سایر اهداف مخالف بودم و همیشه اعتقاد داشتم، ایران هسته‎ای حتی در عرصه علمی و پزشکی می‎تواند رقیب و حتی دشمن سرسختی برای آمریکا باشد، ولی متاسفانه دوستان من در وزارت امور خارجه کمی با من تفاوت دیدگاه داشتند. البته این تفاوت دیدگاه فقط در زمان مسئولیت من در سیستم سیاسی آمریکا بود و در حال حاضر همه با من موافق هستند که ایران نباید هسته‎ای باشد. فرقی نمی‎کند در زمینه نظامی یا پزشکی و سایر رشته‎های علمی. تاکید می‏کنم که ایران نباید هسته‎ای باشد!

ایران بسیار پیشرفته تر از آن چیزی است که نشان می دهد

از فضل بوش پسر تو را چه حاصل؛ آنگاه که دختر کاخ سفید عقده گشایی می کند!

وزیر خارجه اسبق آمریکا به مقایسه میان ایران و کره شمالی نیز می پردازد و تأکید می کند: به اعتقاد من کره شمالی در بسیاری از موارد فقط شوی سیاسی اجرا می‎کند، درحالی‏که ایران بسیار پیشرفته‎تر از آن چیزی است که نشان می‎دهد و همین باید همه ما را در سیستم سیاسی آمریکا هم نگران کند و هم به فکر فرو ببرد. باید به دنبال راه چاره بود. وی همچنین افزود: همان‎طور که قبلاً هم گفته بودم ایران تنها کشوری است که در سیاست خارجی خود بر پایه «رئالیسم» حرکت می‎کند و هرگز از رقیبان و دشمنان خود تصاویری فرضی و خیالی نمی‎سازد، اما متاسفانه آمریکا در بسیاری از موارد در سیاست خارجی خود به‎ دنبال توهمات و ایده‌پردازی‎های خود است؛ همین اصل موجب شده آمریکا در برخی موارد ضربه‎هایی بخورد.

از فضل بوش پسر تو را چه حاصل؛ آنگاه که دختر کاخ سفید عقده گشایی می کند!

و بدین ترتیب دوشیزه رایس آنچه از فضایل یا بهتر بگوییم رذایل اخلاقی رییس جمهور وقت کاخ سفید؛ جرج بوش پسر آموخته بود اطاله کلام فرمودند و بار دیگر از سیاستهای جنگ طلبانه ایالات متحده پرده بردای کردند. هنوز یادمان نرفته که جورجWWWبوش پسر در سال 2001 میلادی در سودای جنگهای صلیبی به غرب آسیا و خاورمیانه یورش برد تا به قول خودش ترویسم را نابود سازد! بوش در آن سال دغدغه بن لادن را نداشت بلکه در توهم ناامن کردن مرزهای ایران و شاید جنگ با ایران با سربازانش به این سوی آها گسیل شد.

از فضل بوش پسر تو را چه حاصل؛ آنگاه که دختر کاخ سفید عقده گشایی می کند!

از فضل بوش پسر تو را چه حاصل؛ آنگاه که دختر کاخ سفید عقده گشایی می کند!

البته دخترک وزیر راست می گوید،
مذهب مهمترین پایه های استحکام این مردم را در هم تنیده است و به نوعی با این حرفها عقده گشایی کرد.یادم می آید یک روزی رهبری انقالب در یکی فرمایشات خود ابراز داشتند؛"اینهایی که در نشستهای خود صحبت از حمله به ایران و تهدید نظامی و گزینه روی میز چه و چه می گویند بیشتر به مثابه درد دلی می ماند که بین خود انجام می دهند، به هر حال آنها آرزوهایی دارند؛ به هر حال ابراز آرزو که ایرادی ندارد.


سیاستهای خصمانه امریکا علیه ایران در دوران ریاست جمهوری بوش ، شدت بیشتری یافت و ادعاهای جدید تری علیه ایران مطرح شد . در میان این گونه ادعاهای بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران ، اتهام تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای ، اولویت یافته است و امریکا با سیاسی کردن این موضوع صرفاً فنی و تکنولوژیک ، می کوشد مردم ایران را از تکنولوژی های نوین صلح آمیز محروم کند . امریکا در سالهای اخیر تحریم های ایران را تشدید کرده ، زمینه صدور قعطنامه های غیرقانونی متعددی را علیه ایران فراهم ساخته و حتی از تهاجم نظامی به ایران سخن گفته است .

از فضل بوش پسر تو را چه حاصل؛ آنگاه که دختر کاخ سفید عقده گشایی می کند!

امریکا با طرح مکرر ادعای تهدید آمیز بودن فعالیتهای هسته ای ایران ، کوشیده است اجماعی جهان علیه ایران به وجود بیاورد اما تاکنون به نتیجه دلخواه خود نرسیده است . زیرا جامعه جهانی ، سیاستهای جنگ افروزانه امریکا در خاورمیانه و خلیج فارس را ، تهدید اصلی علیه صلح و امنیت بین المللی می داند . همان طور که در ابتدای این قسمت گفتیم ، دشمنی امریکا با جمهوری اسلامی ایران ، ناشی از موضوع هایی نظیر صدور انقلاب ، حقوق بشر و یا مسئله هسته ای نیست . دولتمردان امریکا با هویت اسلامی انقلاب و ظلم ستیزی و سازش ناپذیری نظام جمهوری اسلامی ایران ، مشکل دارند .

از فضل بوش پسر تو را چه حاصل؛ آنگاه که دختر کاخ سفید عقده گشایی می کند!

امریکا ، انقلاب اسلامی را آغازگر بیداری اسلامی در جهان و کانون مقاومت در برابر سیاستهای سلطه جویانه خود می بیند و به همین دلیل در سی سال اخیر ازهیچ تلاشی برای نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران خودداری نکرده است. تردیدی نیست که ستیز سلطه جویانه امریکا علیه ایران ، در دهه چهارم انقلاب اسلامی نیز ادامه خواهد یافت اما در این نکته نیز نباید تردید کرد که ایران در دهه چهارم انقلاب ، قدرتمندتر از همیشه خواهد بود و بر توطئه های آتی نیز غلبه خواهد کرد .

محمدرضاشجاعیان


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
ما این امنیت را ااز رهبری آگاه وانقلابی وسرداری میدانیم ای رهبر آزاده آمادهایم آماده اسراییل نابود است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
رزیم اشغال امریکا را باید هر چه زودتر نابود کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
بفرمایید!
دشمن می گوید راه شکست دادن انقلاب جنگ مذهبی است!
پس باید وحدت بین شیعه و برادران سنی را حفظ کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
درود بر رهبر لایق وشایسته که واقعا تمام پش بینی هاش در مورد
امریکا درسته درود وسپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
ایران ::::::::: همه گزینه روی میز است.
بفرمائید امتحان کنید . ای شیطان بزرگ.
مرگ بر امریکا و ایادی مزدور انها .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
حرفهای رهبری داره تعبیر میشه.واقعا اگه از این هیاهو دنیا بخواهیم غرق نشویم باید سوار کشتی ولایت فقیه شویم .
Germany
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
این فسیل گنده گویی رو به کجا رسونده؟آخه پیری شما جنایت سراغ داری که علیه ملت ایران انجام نداده باشید؟و خدا رو شکر همیشه هم شکست خوردید و خواهید خورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
آمریکا هیچ غلتی نمیتواند بکند.
امام خمینی(ره)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
آمریکا سالها است که رویای سرنگونی حکومت ایران رو داشته اند و حتی جنگ 8 ساله را به ما تحمیل کردن و با پیشرفته ترین و مخرب ترین تجهیزات نظامی با ماجنگیدن ولی نهایت به هدف خود نرسیدن
اینها فقط رجز خوانی میکنن و بیشتر از این که تا به حال انجام داده اند از دستشان بر نمایید
مرگ برآمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
واقعیت این است که مسئولان باید مشکلات معیشتی مردم را اول حل کنند و مردم را از این سختی و مشقت چندین ساله نجات دهند سپس برای اقتدار بلند مدت کشور برنامه بریزند. وقتی ملت مشکلاتشان حل شود و در مضیقه نباشند با مسئولین همدل و همراه می شوند و در این حالت اظهار نظر دوست و دشمن چه اهمیتی دارد در برابر این اتحاد?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
مرگ بر آمریکای جنایتکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
از قديم گفتن زن جماعت عقلش كمتر از مرد هست حالا اينكه يك زن كافر هست ديگه بدتر
اگر به اراجيفش دقت كنيد متوجه مي شويد كه با كمال خود خواهانه مي گويد نبايد ايران در عرصه علمي رقيبي براي آمريكا باشد
يكي نيست به اين بگه تو كه خودت از نسل برده هاي سياه پوست آمريكا هستين وجد آباد تو كه چوب خورده نژاد پرستي را خورده تو ديگه چرا كاسه ليس زن آمريكايي ها شدي
-
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
نترسید نترسید
مرگ بر آمریکا
آمریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه
این مملکت صاحب داره
مسئولین بکوشند تا می تونند بنیه نظامی و اقتصادی را تقویت کنند
از گروه های شیعی در سراسر دنیا به بهترین وجه حمایت کنند
همین ها عوامل بازدارنده است
یا علی مدد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
از همه چی بگذریم ،خداییش خیلی زشته. یکی دیگه رو میاوردن آدم نگاش میکرد دلش آشوب نشه خوب...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
دوست عزیز این ادبیات شایسته ما نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
مزاکره با شیطان بزرگ تحت هر شرایطی ممنوع
Netherlands
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
با سلام، و تشکر بابت متن تهیه شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
درمتن غلط املایی وجود دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام،این دختربچه فضول بره عروسک بازی شو بکنه اون عددی نیست که بخواددرباره ایران وطن من نظربده حالا بعداز۸سال اومده وراجیمیکنه
مرگ برآمریکا اسراییل
پاینده رهبرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
امریکا عصبانی باش وازاین عصبانیت خود بمیر امریکا هیچ غلطی نمیکنی وای به روزی امام حکم جهادم دهدارتش جهان نتواندکه جوابم دهد
-
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
با سلام خدمت تمامی هم وطنانم
دیدید که آمریکا قابل اعتماد نیست
چرا بعضی ها در توهم زندگی می کنند........
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
جانم فدای اسلام
جانم فدای ایران
جانم فدای رهبر
United States of America
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
مرگ بر امریکا
United States of America
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
ما با ولایت زنده ایم تا زنده ایم رزمنده ایم
آخرین اخبار