عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس آمار بانک مرکزی 100 هزار میلیارد تومان منابع حاصل از سپرده‌های جاری و قرض‌الحسنه برای پرداخت وام 10 میلیونی ازدواج وجود دارد.

ایرج عبدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به این‌که اعطای وام 10 میلیونی ازدواج یک تکلیف قانونی است، اظهار داشت: بانک‌ها مایلند منابع 100 هزار میلیارد تومانی را صرف هزینه‌های جانبی و درآمدزایی کنند و به همین علت با اعطای وام 10 میلیونی ازدواج مخالفت کرده و آن را غیرقابل پرداخت می‌دانند.

وی تصریح کرد: با وجود 12 میلیون جوان در سن ازدواج و شرایط کنونی کشور در رابطه با معضل بیکاری، اشتغال و عدم شرایط مناسب برای تامین نیاز اولیه، دولت و مسئولان ذی‌ربط با اعطای وام 10 میلیونی تصمیم گرفتند حداقل نیاز این قشر را برآورده و موانع پیش روی امر ازدواج را بردارند.

عبدی ادامه داد: اگر 10 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه به هر زوج داده شود تعداد قابل توجهی از جوانان می‌توانند ازدواج کنند تحقق این امر گامی موثر در جهت افزایش جمعیت و از بین رفتن پیر نسلی خواهد بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اعطای وام 10 میلیونی و اجرای آن یک تکلیف قانونی است که از سوی مجلس شورای اسلامی بر اساس ظرفیت‌های موجود و بررسی‌های توان اجرای این قانون به تصویب رسید بنابراین بانک‌ها نباید برای سودآوری بیشتر از این تکلیف سرباز زنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
وقتی بی خودو بی جهت هر کی برای خودش بانک میزنه همین میشه دیگه.اگه از همون اول ی بانک بود و دولت روش نظارت داشت الان حالو روزمون این نبود.هنوزم دیر نشده هروقت ماهیو از اب بگیری تازس.جمع کنن این بانک های خصوصی مسخررو مملکتو فلج کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
درود بر نمایندگان مجلس