پای میوه های ممنوعه خارجی باز به مغازه ها رسید

رئیس اتحادیه بار فروشان گفت:براساس قانون 11 سازمان حفظ نباتات میوه های ممنوعه خارجی باید به سرزمین اصلی بازگردد یا پشت مرزها امحا شود چرا که کنترل آن در داخل سخت تر است.

پای میوه های ممنوعه خارجی باز به مغازه ها رسیدحسین محمودی رئیس اتحادیه بار فروشان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به خرید و فروش میوه های خارجی اظهار داشت: خرید و فروش انواع میوه های خارجی به جز 4 میوه گرمسیری نارگیل، آناناس، موز و انبه ممنوع بوده و مسئولان مربوطه باید با فروشندگان میوه های ممنوعه برخورد جدی داشته باشند.

وی افزود: براساس قانون 11 سازمان حفظ نباتات میوه های ممنوعه خارجی باید به سرزمین اصلی بازگردد یا پشت مرزها امحا شود چرا که کنترل آن در داخل سخت تر است.

محمودی ادامه داد: در واقع بهترین راه برخورد با میوه های قاچاق پشت مرزها است چرا که هنگام ورود به کشور و دپو شدن در انبارها و سردخانه های  اطراف و شهرستان ها نظارت و کنترل با مشقت همراه خواهد بود.

*** توزیع میوه های خارجی تا کی ادامه دارد

حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: واردات قاچاق میوه های خارجی همچنان به کشور ادامه دارد و مانند سابق معاملات آشکارا و قابل رویت نیست.

وی با اشاره به قیمت انواع میوه های خارجی افزود: در حال حاضرقیمت هر کیلو پرتقال مصری 6 هزار و 500 الی 8 هزار تومان، سیب سبز فرانسه 11 الی 12 هزار تومان،انگور شیلی 25 الی 38 هزار تومان است.

مهاجران ادامه داد: قاچاق زردآلوی ترکیه همزمان با عرضه زردآلوی داخلی به کشور صورت گرفته و باید گفت که بهتر است با نظارت دقیق بر واحدهای خرید و فروش جلوی این امر گرفته شود چرا که این امر ضربه مهلکی به تولید داخل می زند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار