بجنورد؛

افزایش ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب خراسان شمالی

پایان سال 94 ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب استان 8000 متر مکعب در شبانه روز افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت : امروزه فاضلاب به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع آلودگی زیست محیطی محسوب می‌شود و یکی از اهداف تصفیه فاضلاب ، سالم نگهداشتن محیط زیست است .

سید ابراهیم علوی افزود : در راستای حفظ بهداشت عمومی و حفاظت از محیط زیست ، فاضلاب شهری پس از جمع آوری به محل تصفیه خانه های فاضلاب انتقال می یابند و در عملیات فیزیکی , شیمیایی و بیولوژیکی با هدف از بین بردن عوامل بیمایزا و حذف مواد الی ناسازگار با محیط زیست تصفیه و پساب حاصل از تصفیه جهت جلو گیری از انتقال باکتری های بیماری زا به محیط با کلر یا مشتقات ان(پر کلرین و اب ژاول) ضد عفونی می شود و سپس وارد محیط زیست می شود .

علوی گفت : با افزایش جمعیت در شهر های تحت پوشش فاضلاب شهری و همچنین به دلیل بالا بردن کیفیت پساب خروجی طرح های تکمیلی تصفیه خانه های فاضلاب بصورت مداوم انجام می شود که در همین راستا در انتهای سال 94 بیش از 8000 متر مکعب در شبانه روز به ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب استان اضافه شد .

وی از دیگر فعالیتهای انجام شده در بخش فاضلاب شهری به ایجاد و توسعه شبکه جمع آوری و انتقال فاضلاب بطول 18200 متر ، نصب 868 فقره انشعابات فاضلاب و احداث328 باب منهول یا آدمرو فاضلاب اشاره نمود .

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.