"اربعين خورشيد" اربعين حسيني را به سوگ مي‌نشيند

"اربعين خورشيد" عنوان برنامه اي از گروه فرهنگ و معارف شبكه تهران است كه به تهيه كنندگي محمدحسين سروش 23 و 24 دي روي آنتن مي رود.

محمدحسين سروش تهيه كننده برنامه "اربعين خورشيد" به خبرنگار حوزه تلويزيون باشگاه خبرنگاران گفت: اين برنامه در قالب دو قسمت با نگاهي به قيام امام حسين(ع) به عنوان الگوي بيداري اسلامي تهيه شده كه در 23 و 24 دي همزمان با فرارسيدن اربعين حسيني(ع) از شبكه پنج سيما روي آنتن مي‌رود.
وي افزود: "اربعين خورشيد" جمعه 23 دي همزمان با شب اربعين از حرم مطهر حضرت عبدالعظيم حسني(ع) برنامه هاي متنوعي را به سمع و نظر مخاطبان خواهد رساند.
سروش اظهار داشت: پخش گزارش هاي مختلف از مراسم شب اربعين در حرم حضرت عبدالعظيم(ع)، گفتگوهاي كارشناسي با حضور كارشناسان مذهبي و تاريخ اسلام، پخش پيرامون قيام امام حسين(ع)، گزارش هاي متنوع از مراسم عزاداري در كربلاي معلي و گفتگو با شاعران جواني كه سروده هايي پيرامون اهل بيت (ع) و مناقب امام حسين (ع) داشته اند و از ديگر بخش هاي اربعين خورشيد در 23 دي ماه است كه از ساعت 22 به مدت 60 دقيقه از شبكه تهران پخش خواهد شد.
اين تهيه كننده بيان كرد: دوربين برنامه "اربعين خورشيد" در روز 24 دي همزمان با اربعين حسيني(ع) علاوه بر حضور در حرم حضرت عبدالعظيم حسني(ع) و به تصوير كشيدن مراسم اربعين و همچنين ضبط عزاداري هيئت هاي مختلف در صحن هاي حرم حضرت عبدالعظيم در ميدان امام حسين(ع)، امامزاده حسن(ع) و بوستان ولايت نيز كاسته خواهد شد تا مصورگر مراسم عزاداري هيئت هاي مختلف شود.
گفتني است، اين برنامه شنبه ساعت 30/9 از شبكه 5 روي آنتن مي‌رود./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار