تجمع دامدران مقابل استانداری اصفهان؛

سراشیبی سقوط دامداری‌های استان اصفهان

تب برفکی، واردات بی‌رویهٔ گوشت، شیرخشک و کره باعث نیمه تعطیل شدن دامداری‌های استان اصفهان و تجمع بیش از ۵۰ دامدار مقابل استانداری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، امروز بیش از ۵۰ نفر از دامداران واحدهای صنعتی استان اصفهان با تجمع مقابل استانداری خواستار حمایت از این قشر تولید کننده و جلوگیری از تعطیلی دامداریهای استان شدند. 

در این تجمع اعتراض آمیز که برای چندمین بار است در مقابل استانداری اصفهان صورت می‌گیرد، دامداران با نصب پلاکاردی با مضمون: دیروز کشاورزان اصفهان را نابود کردند، امروز دامپروری را؛ فردا نوبت کدام تولید کننده است؟؟؟، از مسئولین استان خواستند با اجرای طرحهای حمایتی، این صنعت در حال ورشکستگی را مورد حمایت قرار دهند. 

یکی از دامداران با اشاره به پرداخت نشدن حق یارانه شیر، علوفه و نقدی به این قشر گفت: واردات گوشت برزیلی باعث تعطیلی و نیمه تعطیل شدن دامپروری‌ها شده است.

سراشیبی سقوط دامداریهای استان اصفهان

یکی دیگر از این دامداران نیز افزود: ما تاکنون نامه‌نگاری و تجمع‌های بسیاری انجام داده‌ایم اما متاسفانه به نتیجه نرسیده‌ایم. 

مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزان و دامپروران صنعتی استان اصفهان گفت: طبق قانون نظام بهره وری، درصورت ضرر و زیان دامدار، دولت موظف به خرید تضمینی شیر می‌باشد که متاسفانه نه تنها دولت دست نیازما را کنار زده است، بلکه با بی‌اعتنایی در تحقق مصوبات دولت نیز قیمت شیر، به ضرر دامداری‌ها ی استان اصفهان تمام شده است. 

نصراللهی درخصوص مصوبات سال ۹۲ که قیمت تمام شده شیر دامداریهارا ۱۴۴۰ تومان مشخص کرده بود، بیان کرد: با وجود مصوبه تعیین شده از سوی خود دولت هیچ اقدامی صورت نگرفته به طوری که تا چند ماه پیش هرکیلو شیر ۱۱۵۰ تومان باضرر از دامدار خریداری می‌شد. 

وی افزود: با وجود اعتراض‌ها و تعطیلی نیمی از دامداریهای استان اصفهان، اکنون با کاهش ۲۰۰ تومان دیگراز قیمت شیر دامداران مواجه شده‌ایم. 

مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزان و دامپروران صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه هیچ کارخانه‌ای در کشور زیر بار اجرای این مصوبه نرفته است، افزود: قرار بود کارخانه‌ها باید با خرید شیر به قیمت لیتری ۱۴۴۰ تومان ریال، اقدام می‌کردند که این هم صورت نگرفت. 

نصراللهی با بیان این مطلب که ظرفیتهای تولیدی در استان ایجاد شده است و در حد صادرات می‌توانیم اقدام نماییم، افزود: واردات کره، گوشت، شیر خشک و محصولات ارزان قیمت با کیفیت پایین‌تر موجب ضرر و زیان قشر دامداران در استان اصفهان شده است. 

وی تب برفکی را یکی دیگر از عوامل خسارت دامداران اعلام کرد و یاد آور شد: کوتاهی مسئولین بهداشت و دام کشور در واکسیناسیون به موقع موجب شیوع این بیماری و خسارات جبران ناپذیر به دامداران شد. 

گفتنی است: استان اصفهان با دارا بودن چهار هزار و ۱۵۲ واحد دامداری صنعتی و ۱۳ هزار و ۶۲۴ واحد دامداری نیمه صنعتی، با ظرفیت تولید روزانه ۳ هزار تن شیر مقام اول کشور را دارا می‌باشد. 

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
خدایی دیگه این آخرشه، نمیدونم این مسئولان خودشونو به خواب زدن یا اصلا از اول تو خواب بودن........
Netherlands
ناشناس
۱۵:۳۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلامتی مسئولین صلوات. خدا قوت بده به این همه نیروی که شما برای سازندگی ایران میزارین!