اهواز؛

اکسیر جوانی؛ ورزش

تحقیقات پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهد که داشتن تحرک و ورزش روزانه حدود 30 تا 45 دقیقه به مدت 5 بار درهفته مانع از بروز دست ‌کم 30 نوع بیماری و یا مقابله با آن ها و بهبود انواع امراض می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کمتر کسی است که از تاثیر ورزش و فعالیت‌های بدنی بر سلامت ناآگاه باشد.

ورزش باعث کاهش فشار خون و کلسترول بد می‌شود و احتمال مسدود شدن شریان‌ها را از بین می‌برد.

 با ورزش حساسیت بدن به انسولین افزایش پیدا می‌کند و منجر به بهبود دیابت می‌شود.

یکی از اثرات ورزش منظم ، کاهش وزن است که خود کلید حل بسیاری از بیماری ها است ودر بیشتر اسناد پزشکی پیاده روی روزانه به مدت 30 دقیقه برای تناسب اندام توصیه شده است و نیازی به حرکات سخت ورزشی نیست.

ورزش از بروز بیماری پوکی استخوان جلوگیری می‌کند واگر پیاده روی روزانه در فضای باز و مسطح انجام شود؛ ویتامین D موردنیاز بدن نیز به طور کامل از طریق پوست جذب می‌شود.

ورزش باعث بهبود خلق و خو می‌شود و ضد افسردگی و استرس است و تنها راه مبارزه با تنش‌های زندگی، فعالیت فیزیکی منظم است چرا که باعث ترشح هورمون‌های نفرین، دوپامین، سروتونین و اندروفین می‌شود که عامل اصلی شادی و کاهش استرس هستند.

ورزش باعث افزایش سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از سرماخوردگی‌های مکرر می‌شود. ضعف سیستم ایمنی عامل اصلی سرطان، ام اس و ای ال اس است.

ورزش عامل اصلی بارداری موفقیت آمیز و تولد نوزاد سالم است. تحقیقات نشان می‌دهد که افسردگی پس از زایمان نیز با استفاده از حرکات ورزشی و استفاده از هوای آزاد از بین می‌رود.

ورزش اکسیر جوانی است و مانند یک داروی ضد پیری قوی عمل می‌کند و از انحطاط سیستم اعصاب و مغز جلوگیری می‌نماید ، باعث افزایش حافظه و قدرت یادگیری می‌شود.

 هنگام حرکات ورزشی میزان جریان خون در مغز افزایش پیدا می‌کند و سیستم اعصاب تحریک می‌شود و سلول‌های عصبی جدید تولید می‌کند.

ورزش باعث بهبود الگوی خواب شده و سردرد و میگرن را کاهش می‌دهد.

ورزش باعث افزایش اعتماد به نفس و آرامش می‌شود.

ورزش منظم دشمن آرتروز و رماتیسم مفصلی است.

حجم ریه همزمان با فعالیت ورزشی افزایش پیدا می‌کند و بیماری‌ها تنفسی و آسم از بین می‌روند.

ورزش باعث افزایش کشش و استقامت عضلات می‌شود که خود عامل حفظ استخوان‌ها و افزایش طول عمر است.

همه ما حتی برای یک بار هم که شده به مطلبی در رابطه با ورزش و نقش آن در سلامتی بر خورده‌ایم؛ ولی نکته مهم این است که این تیترهای زیبا را در حد شعار ندانیم و باور کنیم که ورزش تاثیر شگرفی بر فیزیک و روحمان دارد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.