ذوب آهن با 2 بلیت در راه کسب سهمیه آسیا/ نفت و تراکتور امیدوار به قهرمانی استقلال

در فاصله 2 هفته مانده تا پایان لیگ، سه تیم برای کسب سهمیه چهارم ایران در لیگ قهرمانان آسیا فصل 2017 تلاش می کنند.

به گزارشخبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، لیگ برتر فوتبال کشورمان به 2 ایستگاه پایانی خود رسیده است. در این میان علاوه بر سه تیم استقلال تهران، استقلال خوزستان و پرسپولیس که با 51 امتیاز برای رسیدن به جام قهرمانی لیگ برتر تلاش می کنند، سه تیم تراکتورسازی تبریز، نفت تهران و ذوب آهن اصفهان هم تمام تلاش خود را برای کسب سهمیه آسیا به کار می گیرند.
البته از آن جایی که سهیمه کشورمان برای حضور در فصل 2017 لیگ قهرمانان آسیا از سوی  AFC سه و نیم تیم تعیین شده است، تیم های نفت و تراکتورسازی ضمن تلاش برای کسب شش امتیاز کامل در 2 بازی آتی خود، به پیروزی استقلال در فینال جام حذفی و قهرمانی آبی پوشان پایتخت دلخوش هستند تا با توجه به این که شاگردان پرویز مظلومی، از رقابت های لیگ برتر سهمیه آسیا را گرفته اند، سهمیه جام حذفی به تیم چهارم لیگ برتر تعلق بگیرد.

در این گزارش به بازی های سه تیم مدعی کسب سهمیه آسیا تا پایان لیگ و احتمال صعود آن ها به این رقابت ها ، نگاهی می اندازیم.

 

تراکتورسازی تبریز

تراکتورسازی با کسب 45 امتیاز و تفضل گل 10 در رتبه چهارم جدول لیگ قرار گرفته است.

شاگردان امیر قلعه نویی برای انجام دیدار هفته 29 خود، در یکی از حساس ترین بازی های 2 هفته پایانی لیگ در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال تهران خواهند رفت. دیدار استقلال و تراکتور تاثیر مستقیمی در مشخص شدن قهرمان لیگ دارد. از طرفی تراکتورسازان با برتری مقابل حریف صدرنشین، گامی بلند در راستای حضور مجدد در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا بر خواهند داشت. دیدار رفت 2 تیم با تساوی صفر بر صفر به پایان رسید

 

تراکتور در آخرین بازی این فصل خود، جمعه 24 اردیبهشت در دیداری آسان به مصاف استقلال اهواز می رود. شاگردان قلعه نویی در دیدار رفت با 2 گل آبی پوشان اهوازی را شکست دادند.

پیروزی تراکتور در این 2 بازی می تواند زمینه حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیا را تا حد بسیار زیادی فراهم کند.

 

نفت تهران

 

نفت تهران پس از برتری مقابل پرسپولیس در هفته 28 لیگ و شکستن رکورد 21 هفته شکست ناپذیری این تیم نشان داد که عزم راسخی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا دارد. این تیم با 45 امتیاز و تفاضل گل هشت، در جایگاه پنجم جدول قرار دارد.

زرد پوشان پایتخت در هفته 29 لیگ میزبان فولاد خوزستانی هستند که با نتیجه گیری در نیم فصل دوم لیگ، خیال خود را برای باقی ماندن در این رقابت ها راحت کرده است. نفت در بازی رفت با گل های آلویس نانگ کامرونی مهاجم سابق خود و وحید امیری، 2 بر یک میزبان اهوازی را شکست داد.

 

آن ها در هفته سی ام هم در ورزشگاه دستگردی به مصاف سایپا بحران زده می روند. آلویس نانگ تک گل پیروزی بخش نفت را در بازی رفت به ثمر رساند.

 

منصوریان و شاگردانش امیداوار هستند با گرفتن امتیازات کامل در 2 بازی پایانی فصل و توقف احتمالی تراکتور برای سومین بار متوالی به مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا راه یابند.

 

ذوب آهن اصفهان

هر چند ذوب آهن با 43 امتیاز و تفاضل 12 در رتبه ششم لیگ جای دارد اما با توجه به صعود به فینال جام حذفی نسبت به 2 حریف دیگر خود، از شانس بیشتری برای کسب سهمیه آسیا برخوردار است.

ذوبی ها در هفته 29 لیگ به مصاف سیاه جامگانی می روند که برای فرار از سقوط به لیگ دسته اول، نیاز مبرمی به کسب سه امتیاز مصاف با شاگردان یحیی گل محمدی دارد. بازی رفت 2 تیم با تک گل مسعود حسن زاده به سود نفت به پایان رسید.

اما دیدار هفته آخر ذوب آهن از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است چرا که این تیم باید در ورزشگاه غدیر اهواز به میهمانی استقلال خوزستان برود. به طور حتم جدال با یکی از مدعیان قهرمانی روز سختی را برای یحیی و شاگردانش رقم خواهد زد. در بازی رفت تک گل مهدی زهیوی، آبی های خوزستان را به برتری یک بر صفر رساند.

ذوب آهن برای کسب سهمیه آسیا از طریق لیگ برتر باید شش امتیاز کامل را کسب کند و به توقف رقبای خود امیدوار بماند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار