رئیس سازمان امور دانشجویان از نقش موثر مراکز مشاوره در دانشگاه‌ها و متنوع شدن غذای دانشجویی در سال تحصیلی آینده خبر داد.

مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در سال‌های اخیر آموزش عالی با توسعه کمی بی‌رویه روبه رو بوده، گفت: قرار است از این پس؛ دانشگاه‌ها بر اساس آمایش سرزمینی افزایش پیدا کنند و نظارت پژوهشی و آموزشی از سوی دانشگاه‌های بزرگ تر انجام شود.

وی درباره بین‌المللی کردن دانشگاه‌ها و افزایش جذب دانشجویان خارجی افزود: باید از ظرفیت خوب دانشگاه‌ها در جذب دانشجویان خارجی بهره ببریم. در سال گذشته فقط 2 هزار و 600 دانشجوی خارجی شامل یک هزار و 100 نفر بورسیه و یک هزار و 500 نفر آزاد، جذب شدند. لذا باید روند افزایشی را برای جذب دانشجویان خارجی پیش گرفت، همچنان که در نظر داریم براساس برنامه ششم توسعه 75 هزار دانشجوی خارجی جذب شوند .

صدیقی اعلام کرد: اکنون 21 هزار دانشجوی خارجی، از 100 کشور دنیا (از کشورها و دانشگاه‌های هم سطح یا پایین‌تر) در ایران مشغول به تحصیل هستند، اما هدف جذب دانشجوی خارجی باید بیشتر کشورهای دوست و همسایه باشد.

رئیس سازمان امور دانشجویان، همچنین تنوع‌بخشی در تغذیه با مشارکت بخش خصوصی و وجود غذای نیمه دولتی در کنار غذای دولتی، تجهیز و مرمت خوابگاه‌ها را از جمله برنامه‌های درنظر گرفته شده برای سال 95 دانست و اعلام کرد: با بررسی طرح سیمای اجتماعی زندگی دانشجویی به نقش موثر مراکز مشاوره در دانشگاه‌ها پی بردیم. این مراکز می‌توانند از بسیاری آسیب‌ها که دانشجویان را تهدید می‌کنند و یا با آن درگیر هستند پیشگیری کنند.

وی افزود: در این صورت مراکز مشاوره هم با ارائه گزارش‌های منظم، می‌توانند مسئولان دانشگاه را برای برنامه‌ریزی بهتر و به موقع در جریان رویدادها و ضعف‌ها و مشکلات دانشجویان قرار دهند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار