پایگاه تحلیلی "آی اچ اس جینز" ضمن هشدار درباره افزایش قدرت داعش در لیبی نوشت: هر چه فشارها بر داعش بیشتر می‌شود، آنها نیز به سمت خشونت‌های فراگیرتر و بزرگ‌تری می‌روند.

داعش خشن‌تر و تندروتر می‌شود/ لیبی قربانی بعدی این گروه تروریستی استبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تحلیلگران مرکز آی‌اچ‌اس جینز در آمریکا می‌گویند، داعش در پی کاسته‌شدن از مناظقی که در کنترل داشته، بر شدت حملات خود در عراق و سوریه افزوده و شمار قربانیان آن نیز به طور مشخصی افزایش پیدا کرده‌است.
 
به گفته آی‌اچ‌اس جینز، این گروه در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ میلادی، ۸۹۱ مورد حمله در عراق و سوریه انجام داده که «بیشتر از هر زمان مشابهی از سال ۲۰۱۴ میلادی‌ست».
 
آی‌اچ‌اس می‌گوید حملات سه ماه اول سال جاری میلادی، ۲۱۵۰ کشته برجای گذاشته که این خود ۴۴ درصد بیشتر از زمان مشابه در سال قبل است.
 
تحلیلگران «مرکز شورش و تروریسم» در جینز، گفته‌اند «هر چه فشارها بر گروه داعش از طرف‌های مختلف بیشتر می‌شود، آنها نیز به سمت خشونت‌های فراگیرتر و بزرگ‌تری می‌روند.
 
تحلیلگران جینز در عین حال به صف کسانی پیوسته‌اند که در مورد افزایش قدرت «داعش» در لیبی هشدار می‌دهند. برآوردها حاکی‌ست که طی سه ماهه اول سال جاری میلادی، شمار حملات در لیبی برابر با تمام شش ماه پیش از آن بوده است.
 
 منبع: نسیم آنلاین
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار