همکاری علمی دانشگاه شریف با کشورهای منطقه

رئیس دانشگاه صنعتی شریف از همکاری های علمی این دانشگاه با کشورهای منطقه نظیر عراق و افغانستان خبر داد.

محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در گفت و گو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص جذب دانشجوی خارجی، گفت: دانشگاه صنعتی شریف به دنبال افزایش جذب دانشجوی خارجی است و در نظر دارد با کشورهای منطقه از جمله افغانستان و عراق همکاری علمی داشته باشد.

وی با بیان اینکه میزان جذب دانشجویان خارجی در صنعتی شریف زیاد نیست، برخی مشکلات را علت این امر عنوان کرد و افزود: کمتر از 100 دانشجوی خارجی در صنعتی شریف تحصیل می کنند. به همین منظور، اقداماتی برای جذب دانشجویان خارجی آغاز شد. مدیر دانشجویان خارجی دانشگاه به منظور همکاری های علمی به کردستان عراق نیز سفر کرد.

فتوحی در خصوص ارزیابی همکاری های داخلی دانشگاه های کشور، بیان کرد: این همکاری ها کم بوده اما شروع شده است. در همین راستا تفاهم نامه مشترکی با دانشگاههای تهران ، صنعتی امیر کبیر و دانشگاه علوم پزشکی ایران امضا کرده ایم.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف یادآور شد: بر اساس تفاهم نامه ای که با علوم پزشکی ایران به امضا رساندیم، در حوزه های مهندسی پزشکی و سلامت فعالیت مشترکی را با این دانشگاه آغاز می کنیم.

به گفته فتوحی، همکاری های داخلی میان دانشگاه ها نیازمند توسعه بیشتر است؛ بعد از گسترش این همکاری ها، ارتباطات بین المللی نیز افزایش پیدا می کند؛ هر چند دانشگاه ها باید زیرساخت های مناسب همکاری را ایجاد کنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار