چایکاران همچنان در انتظار تعیین نرخ خرید تضمینی

رئیس اتحادیه چایکاران گفت: با توجه به برداشت برگ سبز چای و تحویل آن به کارخانه ها، هنوز نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای از سوی شورای اقتصاد تعیین نشده است.

ایرج هوسمی رئیس اتحادیه چایکاران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به قیمت خرید تضمینی برگ سبز اظهار داشت: با توجه به برداشت برگ سبز چای و تحویل به کارخانه ها، تاکنون نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای از سوی شورای اقتصاد تعیین نشده و تنها فروش برگ سبز چای، براساس درجه یک و دو به کارخانه ها صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته قیمت هر کیلو برگ سبز درجه یک 2 هزار و 180 تومان و درجه دو هزار و 200 تومان بوده، گفت: با توجه آنکه افزایش قیمت های فعلی جوابگوی هزینه دخل و خرج چایکاران نیست لذا لازم است حداقل 30 الی 35 درصد نرخ خرید تضمینی افزایش یابد تا تولید برای چایکار صرفه اقتصادی داشته باشد.

هوسمی ادامه داد: براساس آمارهای موجود در چند سال گذشته میزان چای خشک تولیدی کشور 70 هزار تن بوده که به سبب کم توجهی به چایکار و مایوس شدن از تولید 40 درصد باغات رها شدند و در نهایت تولید به 20 هزار تن رسیده است.

رئیس اتحادیه چایکاران با اشاره به پیش بینی افزایش تولید بیان کرد: با توجه به شرایط مساعد آب و هوا و بارش های مناسب پیش بینی می شود که میزان تولید برگ سبز چای افزایش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
به تولیدکننده ایرانی خیلی ظلم میشه تولیدکننده ایرانی ازوضعیت ظلم پذیری بایدبیرون بیایداگربخواهیم به ملت بیکارماهیگیری یادبدهیم وموجب درامدزایی انهاشویم وقتی یادگرفتندازمراکزاموزشی فنی وحرفه ای نیازبه معرف وسابقه دارنداین قشرکه این دو ملاک راندارن سراغ قاچاق ودلالی میرن ودربخش کشاورزی هم که باسرکوب قیمتی مواجه میشوند
آخرین اخبار