عبادی در نطق میان دستور:

آمار اشتغال ایجاد شده توسط دولت صحت ندارد

نماینده مردم بیرجند گفت: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از کارگران بیکار شده‌اند یا امنیت شغلی آنها به خطر افتاده است.

آمار اشتغال ایجاد شده توسط دولت صحت ندارد
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند در نطق میان‌دستور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک روز کارگر خطاب به دولت، گفت: مسئولین دولتی موظف هستند تمام توان خود را برای خدمت به این قشر زحمتکش به عهده بگیرند.

وی افزود: آقای رئیس جمهور! آمار بالای بیکاری در کشور و همچنین خراسان جنوبی بسیار نگران کننده است. اخیرا در یک آزمون استخدامی در استان خراسان جنوبی بیش از 11 هزار نفر شرکت کردند که نشان می‌دهد آمار اشتغال ایجاد شده توسط دولت صحت ندارد و تعداد بیکاران بیش از آمار ارائه شده است.

عبادی با انتقاد از عملکرد دولت در حوزه اشتغالزایی اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از کارگران بیکار شده‌اند یا امنیت شغلی آنها به خطر افتاده است. به فریاد کارگران برسید.

نماینده مردم بوشهر ادامه داد: از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهم به مسائل معیشتی معلمان توجه ویژه کند، دولت باید تبعیض پرداخت حقوق کارمندان را اصلاح کند، در غیر این صورت ادامه شرایط فعلی موجب سرخوردگی خواهد شد.

عبادی با بیان وضعیت نامساعد برخی واحدهای تولیدی گفت: اخیرا گزارش‌ شده است در حالی که برخی واحدهای تولیدی با اینکه از دولت طلبکار هستند، اما به خاطر عدم پرداخت هزینه مصرفی از سوی دولت، گاز و برق واحدهای آنها قطع شده است. این در حالی رخ می‌دهد که مطالبات واحدهای تولیدی از دولت چندین برابر بدهکاری ‌آنها است. آیا این رویه با اقتصاد مقاومتی سازگاری دارد؟

وی ادامه داد: در سال گذشته در مجلس به وزیر صنعت متذکر شدم که مطالبات لاستیک‌سازان از خودروسازان باید پرداخت شود. اما همچنان شاهد هستیم کویر تایر که یکی از صنایع مهم استان خراسان جنوبی است، از خودروسازان مطالبات فراوان دارند و اقدامی برای پرداخت آنها صورت نگرفته است. علاوه بر این موضوعات متاسفانه خودروسازان به جای خرید لاستیک‌های تولید داخلی سراغ خرید لاستیک‌های غیر مرغوب خارجی رفته‌اند که این موضوع با اقتصاد مقاومتی در تضاد است. آقای وزیر، در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، لطفا عمل نمایید.

نماینده مردم بوشهر با انتقاد از وضعیت اقتصادی موجود در کشور، گفت: بانک مرکزی معلوم نیست تصمیمی برای اجرای اقتصاد مقاومتی دارد یا خیر، متاسفانه با گذشت سه سال از عمر دولت تدبیر و امید اتفاق ویژه‌ای در حوزه تحولات اقتصادی رخ نداده است.

عبادی وزیر راه و شهرسازی را خطاب قرار داد و اظهار کرد: آقای وزیر، جاده‌های استان بجای آنکه مسیر رفت و آمد مردم باشد، تبدیل به جاده‌های مرگ شده است. خصوصا محور بیرجند به قائن که در تعطیلات نوروزی تلفات جانی بسیاری را به بار آورد. لازم است نسبت به دو بانده شدن این جاده اقدام صورت گیرد.

نماینده مردم بوشهر با اشاره به توقیف اموال ایران توسط آمریکا، گفت: کار آمریکایی‌ها سرقتی بین‌المللی بود و این موضوع صحت حرف رهبر معظم انقلاب را روشن کرد که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند. خواهشمندم دولت در این حوزه اقدام مناسب انجام دهد تا جلوی زیاده‌خواهی‌های دولت آمریکا گرفته شود.

وی در پایان وزیر جهاد کشاورزی را خطاب قرار داد و اظهار کرد: خشکسالی 18 ساله مردم بیرجند را به ستوه آورده است و این شرایط موجب سیل مهاجرت به شهرهای بزرگتر شده است. لازم است توجه ویژه‌تری نسبت به استان خشکسالی زده ما شود و آنچه بیش از این مردم روستای ما را می‌آزارد، تصرف خانه‌ها و زمین‌هایشان توسط منابع طبیعی است. لازم است دولت لایحه‌ای برای تغییر این مسئله ارائه دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمار ، اشتغال ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار