رئیس مرکز تحقیقات و استراتژیک کشور گفت: امیدواریم روابط ایران و فرانسه به بهترین سطح خود برسد.

امیدواریم روابط ایران و فرانسه به بهترین سطح خود برسد
به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات و استراتژیک کشور در دیدار با دبیر کل و قائم مقام وزارت خارجه فرانسه که امروز عصر برگزار شد، اظهار داشت: این که ما با رغبت با دولت فرانسه دیدار و گفتگو می‌کنیم سیاست نظام است و امیدواریم مشکلات پیرامون روابط دو کشور رفع شود و روابط دو کشور به بهترین سطح خود برسد.

رئیس مرکز تحقیقات و استراتژیک کشور با اشاره به اینکه برقراری روابط میان دو کشور زمان بر است اما توقف و تخریب آن به لحظه‌ای بسته است، ادامه  داد: ما با فرانسه روابط خوبی داشتیم اما مواردی خارج از روابط دو کشور باعث می‌شد، گفتگوهای میان ایران و فرانسه به حاشیه برود من بارها با مسئولیتی که در وزارت امور خارجه ایران داشتم با مقامات فرانسوی دیدار و گفتگو کردم و رایزنی‌‌های خوبی میان دو کشور شکل گرفت امیدواریم که این بار سرنوشت این روابط با اختلال ایجاد کردن بعضی‌ها مانند گذشته نشود.

ولایتی با بیان دیدگاه ایران نسبت به فرانسه تصریح کرد: ایران همیشه با نگاه مثبت به فرانسه نگریسته و امیدواریم برای توسعه روابط گام‌های جدی و عملی برداشته شود. مواضع فرانسه می‌تواند تاثیر بسیار خوبی را در ایجاد یک موضع واحد در اروپا داشته باشد.

رئیس مرکز و تحقیقات استراتژیک کشور اظهار داشت: ما درباره مسائل مختلف منطقه موضع نسبتا نزدیکی را با هم داریم که می‌توان از این نزدیکی مواضع برای حل مشکلات منطقه استفاده کرد.

وی  افزود: اجرای تعهدات از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است و فرانسه در این زمینه باید نقش موثری را ایفا کند تا نگرانی ها از عدم اجرای تعهدات رفع شود.

ولایتی خاطر نشان کرد: با اجرا شدن تعهدات از سوی دو طرف مذاکره کننده اطمینان در ملت ‌به وجود خواهد آمد که از این طریق می‌توان از منافع اجرای تعهدات بهره برد این موضوع بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

در ادامه این دیدار دبیر کل و قائم مقام وزارت خارجه فرانسه ضمن خرسندی و ابراز تشکر نسبت به دیدار با رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک کشور اظهار داشت: ما ملاقات های بسیار خوبی را در تمامی زمینه‌ها مخصوصا در زمینه سیاسی در وزارت امور خارجه ایران داشتیم این گفتگوها با توجه به برهه زمانی حساسی که ایران و فرانسه در آن قرار دارند بسیار مهم است.

دبیر کل و قائم مقام وزارت خارجه فرانسه در ادامه افزود: در توافق برجام و سفر رئیس جمهور ایران به فرانسه در کنار گفتگوهای سیاسی که در میان دو کشور شروع شده است باید آثار خود را نشان دهد که این اتفاق در حال رخ دادن است.

ماسه ضمن دعوت از علی اکبر ولایتی برای سفر به فرانسه ادامه داد: جنابعالی با سفر به فرانسه می‌توانید کمک موثری را در مسیر توسعه همکاری‌های میان ایران و فرانسه به وجود آورید تا باعث شود روابط امیدوار کننده‌ای میان دو کشور به وجود آید.

وی تصریح کرد: ما به تعهدات خودمان  در زمینه‌های مختلف برای همکاری با ایران عمل خواهیم کرد و نقشه راه خوبی را میان دو کشور به وجود می‌آوریم.

قائم مقام وزارت امور خارجه فرانسه خاطر نشان کرد: شما به تاریخ مسلط هستید و می‌دانید که مباحث تاریخی مانند مردم ایران در قلب مردم فرانسه جای دارند ما به این مسئله که شما برای استقلال کشور خود اهمیت ویژه‌ای قائل هستید توجه داریم و امیدواریم با به نتیجه رسیدن برجام دو کشور بتوانند زمینه‌های همکاری‌های بهتری را تجربه کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ولایتی ، احزاب ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
فرانسوی ها قابل اعتماد نیستند
آخرین اخبار