سیاری در دانشگاه تربیت مدرس :

ناوگروه‌های نداجا در آینده نزدیک به اقیانوس اطلس سفر می‌کنند/آمریکا به دنبال مهار قدرت ایران است

فرمانده نداجا گفت: باید بتوانیم در اقیانوس‌های دور دست حضور پیدا کنیم و توان دفاعی خود را افزایش دهیم.

باید بتوانیم در اقیانوس‌های دور دست حضور یابیم
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان  امیر دریادار سیاری فرمانده نداجا با حضور در دانشگاه تربیت مدرس در سخنرانی روز ملی خلیج فارس عنوان داشت : باید قدرت نیروی دریایی ارتش افزایش یابد تا بتوانیم به اقیانوس های دور دست حضور پیدا کنیم.

وی افزود: باید بتوانیم از پتانسیل های دریا بیشتر استفاده کنیم و متاسفانه هنوز نتوانستیم این کار را به خوبی انجام دهیم. 


دریادار سیاری با اشاره به اینکه در آینده نزدیک ناوگروه‌های ما آفریقا را دور می زنند و به اقیانوس اطلس سفر خواهند کرد، یادآور شد: انگلیس و فرانسه تلاش می‌کنند با احداث پایگاه‌های نظامی در کشورهای حاشیه خلیج فارس قدرت ایران را مهار کنند.

وی با اشاره به تدبیر رهبر معظم انقلاب درباره لزوم خودکفایی در صنعت دفاعی و به خصوص صنایع دریایی و زیردریایی‌ها تاکید کرد: در 24 سال گذشته به جهش بزرگی در این عرصه دست یافته‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه محیط امنیتی غرب آسیا پیچیده است اظهار داشت: توسعه دیپلماسی دفاعی مکمل دیپلماسی سیاسی است و نیروی دریایی می‌تواند در کنار وزارت خارجه ایفای نقش کند.

دریادار سیاری با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش تاکنون 3200 فروند کشتی را اسکورت کرده و با دزدان دریایی مبارزه و آنها را دستگیر کرده، یادآور شد: البته در این زمینه با محدودیت‌هایی مواجهیم و سه گروه از دزدان دریایی را تاکنون دستگیر کرده‌ایم که در زندان اوین هستند.

وی گفت: سواحل مکران یک منطقه مهم به حساب می‌آید که آنطور که باید توسعه نیافته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی از میان 15 کشوری که با آنها همسایه بوده با 12 کشور مرز دریایی دارد، تاکید کرد: این موضوع نشان می‌دهد که دریا چقدر مهم است.

دریادار سیاری با اشاره به اینکه ما همیشه استکبار را تهدید می‌دانیم و توانایی مقابله با آن را داریم، یادآور شد: ما می‌توانیم در هرجا که بخواهیم حضور پیدا کنیم و کسی نمی‌تواند مانع ما شود و جمهوری اسلامی بازیگری اصلی منطقه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس از 1200 موشکی که به سمت ما شلیک شد، 259 مورد فقط اصابت کرد و این نشان از آمادگی دفاعی ما بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار