سرمایه‌گذاران غیر متخصص به هویت سینمای ما ضربه می‌زنند

تهیه‌کننده «نفس» معتقد است باید جلوی ورود سرمایه‌گذاران غیر متخصص به عرصه سینما گرفته شود.

محمدحسین قاسمی تهیه‌کننده سینما در خصوص ورود سرمایه‌گذاران غیر متخصص به عرصه سینما و دخالت همه‌جانبه آن‌ها در امر ساخت فیلم به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: همه ما می‌دانیم تمام حوزه‌های سینما تخصصی است؛ یعنی اگر کسی تخصص لازم را در حوزه فعالیت خود نداشته باشد، ضربه بزرگی به فیلم و متعاقباً به سینمای ما که در دنیا هویت ملی و هنری دارد خواهد زد و آن را به سویی می‌برد که از آن چیزی باقی نماند.

وی افزود: به نظرم حداقل صنف ما تهیه‌کنندگان، باید جلوی ورود سرمایه‌گذاران غیر متخصص بایستد. البته فکر می‌کنم بسیاری از همکاران من این حالت را دارند و سعی می‌کنند در حوزه تخصصی افراد متخصص را وارد کنند.

وی ادامه داد: باید محدوده فعالیت هرکسی مشخص باشد؛ یعنی تهیه‌کننده از همان ابتدا محدوده فعالیت را برای سرمایه‌گذار با دلایل و طبق منطقی خاص و تعیین شده، مشخص کند تا هر کسی به وظیفه خود واقف شود تا مشکلی پیش نیاید. به نظرم اصلی‌ترین کار تهیه‌کننده همین موضوع است.

قاسمی بیان کرد: در برخی پروژه‌ها شاهد هستیم که سرمایه‌گذار پا را فراتر از محدوده فعالیت خود گذاشته و خواهان نقش و ایفای آن است که این موضوع صحیح نیست و همانطور که گفتم، مدیریت وظایف به عهده تهیه‌کننده است. البته با ورود سیستم VOD سفره سینما گسترده‌تر می‌شود و تهیه‌کننده به خاطر اقتصاد ضعیف سینما تن به خیلی از این نمونه خواسته ها نمی‌دهد.



انتهای پیام/





انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.