رسایی در تذکر شفاهی:

برجام فعلی مطابق فرمایشات رهبری نیست

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: برجام فعلی مطابق فرمایشات رهبری نیست.

برجام فعلی مطابق فرمایشات رهبری نیست

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید رسایی نماینده مردم تهران در تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس اظهار کرد: علیرغم وجود منابع کافی مالی در بانک‌ها و علیرغم وجود مصوبه قانونی مجلس برای اعطای وام ده میلیونی به زوج‌های جوان بانک‌ها از اعطای این وام واهمه دارند و مخالفت می‌کنند.

وی ادامه داد: دولت وظیفه دارد بانک‌ها را مکلف کند تا قوانین را اجرا کنند. از 34 هزار میلیارد تومان وام داده شده است 10 هزار میلیارد تومان آن وامی بوده است که به کارمندهای خود بانک‌ها داده شده است، یعنی یک سوم منابع فقط برای اعطای وام به کارمندان خود بانک‌ها اختصاص داده می‌شود.

نماینده مردم تهران گفت: مطابق اصل 141 قانون اساسی بیش از یک شغل برای کارکنان دولت ممنوع است و طبق قانون تخلف از آن جرم محسوب می‌شود اما متأسفانه آقای نعمت‌زاده در دوره وزارت و پس از آن در هیئت مدیره 19 شرکت خصوصی یا مدیرعامل بوده‌اند و یا در هیئت مدیره حضور داشتند من همین سوال را سال پیش از ایشان کردم و برای آملی لاریجانی نامه نوشتم که ایشان از خدمت منفصل شوند.

حمید رسایی با انتقاد از عملکرد رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور چند روز پیش گفت منتقدان برجام می‌گویند که ما در سایه تحریم زندگی خوبی داشته‌ایم و چرا آن را بهم زدیم. آقای روحانی وزرای شما در هیئت مدیره‌ها بودند و ما اعلام می‌کنیم برخی از آنها ثروتشان هزار میلیارد تومان است اما همه منتقدین برجام را اگر اموالشان را روی هم بگذاریم بسیار کمتر از ثروت وزرای دولت یازدهم خواهد بود.

وی در پایان با انتقاد از روند اجرای برجام اظهار داشت: ما در هر دوره‌ای به بدبینی محکوم شدیم اما باید بگویم چیزی که در حال حاضر اجرا می‌شود مطابق دستورات رهبری نیست.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار