مهاباد؛

پرداخت کمک هزینه زندگی به افراد تحت پوشش کمیته امداد بوکان

بیش از ۲۸ میلیارد و 500 میلیون ریال کمک هزینه زندگی ، پارسال به افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی بوکان پرداخت شد.

بگزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رئیس کمیته امدادامام‌خمینی بوکان گفت:هم اکنون بیش از4700 خانواربوکانی زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام‌ خمینی این شهرستان هستند که این افراد شامل 42 درصد فوت سرپرست،22 درصد از کارافتادگی سرپرست،13 درصد بیماری سرپرست خانوار و بقیه مواردی مانند طلاق و زندانی هستند.

فتحی افزود:پارسال بیش از 28 میلیارد و 519 میلیون ریال به بیش از سه هزار و 500 خانوار مستمری بگیر تحت پوشش این نهاد به منظور کمک هزینه زندگی به حساب بانکی سرپرست خانوار واریز شده است.

وی اضافه کرد : پارسال بیش از 326 میلیون و 425 هزار ریال کمک موردی به 296 نفر و بیش از 905 میلیون ریال کمک هزینه اجاره مسکن از محل منابع امدادی و کمک‌های مردمی هم به 214 نفر پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد امام‌خمینی (ره) بوکان تصریح کرد : در بخش حمایت خانواده و به منظور تامین جهیزیه دختران و کمک هزینه ازدواج پسران مددجو ، پارسال دو میلیارد و 710 میلیون ریال وجه نقد برای خرید جهیزیه به 142 نفر از دختران و 118 میلیون ریال هدیه ازدواج از ردیف اعتبارات دولتی و کمک‌های خیرین به صورت بلاعوض به 17 نفر از پسران پرداخت شد.

وی بیان کرد : پار سال همچنین 21 نفر از مشمولان تحت حمایت این نهاد در بوکان ، از دوره ضرورت خدمت سربازی معاف و مراحل خودکفایی آنان انجام و یا در دست اقدام است.

بگفته رئیس کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بوکان ، 39 نفر از فرزندان مددجو که دوران خدمت سربازی را می گذرانند ، برای کاهش هزینه‌های خانوار آنان به نزدیک‌ترین یگان محل سکونت خود انتقال یافته‌اند.

همچنین با توجه به اینکه هزینه صدور کارت معافیت وظیفه عمومی بنا به مدرک تحصیلی مشمول تا 10 میلیون ریال متغیر است ، 51 نفر از فرزندان مددجوی این نهاد در بوکان از این خدمت برای صدور رایگان کارت معافیت استفاده کرده‌‌اند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.