مصباحی‌مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

گزارش نهایی برنامه ششم تقدیم "لاریجانی" شد/ تصویب این برنامه در مجلس فعلی نباید عجولانه تلقی شود

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه گفت: مجلس نهم در دوران پختگی‌اش به سر می‌برد و صلاحیت تصویب برنامه ششم را دارد.

غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه گزارش نهایی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه روز گذشته به اتمام رسید و به اداره قوانین مجلس ارسال شد، گفت: یک نسخه از این گزارش هم تقدیم رئیس مجلس شده است.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه اظهار داشت: برنامه ششم جهت ارائه پیشنهادات نمایندگان از امروز در اختیار آنان قرار گرفته تا طی 10 روز پیشنهاداتشان را ارسال کنند.

وی با بیان اینکه احتمالا برنامه ششم توسعه در هفته پایانی اردیبهشت ماه در صحن علنی بررسی می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم همانطور که این برنامه تا به امروز پیش رفته است، در مجلس نهم نیز تصویب شود.

مصباحی‌مقدم در واکنش به اظهارات عارف، منتخب مردم تهران که به نمایندگان مجلس نهم توصیه کرده بود که در تصویب برنامه ششم توسعه در مجلس نهم عجله نکنند و آن را به مجلس دهم ارجاع دهند، اذعان داشت: به نظر می‌آید چنین اظهاراتی حاکی از کم اطلاعی وی است.

نماینده تهران افزود: دولت احکام اجرایی برنامه ششم توسعه را همزمان با لایحه بودجه سال 95 به مجلس ارائه داد که از آن تاریخ تاکنون 4 ماه می‌گذرد.

وی با بیان اینکه ما در بررسی این برنامه عجله نداشتیم، اظهار داشت: اعضای کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه تمام این مدت کارشان را با دقت و وسواس انجام دادند.

مصباحی‌مقدم با اشاره به اینکه برنامه ششم در کمیسیون تلفیق با حضور نمایندگانی از دولت، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، بانک مرکزی و همچنین کارشناسانی از مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات بررسی شد، متذکر شد: علاوه بر این در کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه 4 کارگروه تخصصی ("فرابخشی"، "تولیدی، زیربنایی"، "اجتماعی، فرهنگی و آموزشی" و "امنیتی و دفاعی") تشکیل شد و اجزای لایحه به دقت مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه اظهار داشت: تمام پیشنهادات اعضای کمیسیون و دیگر نمایندگان مجلس دریافت شد و بعد از پالایش و بررسی این گزارش، به مجلس ارائه شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر جلساتی که کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه داشت، اصل لایحه و کلیات آن با حضور نوبخت و توضیحات وی بررسی و به تصویب رسید.

مصباحی‌مقدم با انتقاد از کسانی که تصویب برنامه ششم توسعه در مجلس نهم را عجولانه می‌دانند، چنین اظهاراتی را خام دانست و اظهار داشت: مجلس نهم در دوران پختگی خودش بسر می‌برد و همه نمایندگان این دوره از تجربه کافی و لازم برخوردارند.

نماینده تهران با بیان اینکه برخی از نمایندگان مجلس نهم، سابقه 5 تا 7 دوره نمایندگی را دارند، گفت: کسانی که از چنین تجربه‌ای برخوردارند، کارشان نباید عجولانه تلقی شود و مجلس نهم صلاحیت تصویب برنامه ششم را دارد.

وی با بیان اینکه مجلسی که تازه می‌خواهد شکل بگیرد و 216 نماینده جدید دارد چطور می‌خواهد چنین لایحه مهمی را بررسی کند، تصریح کرد: 6 ماه اول مجلس آینده دوران آشنایی نمایندگان با ساز و کارهای مجلس، تشکیل کمیسیون‌ها و شناسایی موقعیت‌های آنان است.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه، با تاکید بر اینکه مجلس نهم با قوت و قدرت کارشناسی بالا در زمینه بررسی برنامه ششم دست به کار شد، خاطر نشان کرد: ما در بررسی برنامه ششم از اسناد پشتیبانی که دولت در اختیارمان گذاشت استفاده کردیم و برنامه را تهیه نمودیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار