اهواز؛

10 هزار و 530 ميليارد ريال خسارت ناشی از سيل در خوزستان

معاون عمراني استاندار خوزستان گفت: سيل روزهاي 26 تا 29 فروردين امسال بيش از 10 هزار و 530 ميليارد ريال به بخش هاي مختلف اين استان خسارت وارد كرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد سياحي اظهار كرد: 553 هزار تن محصولات كشاورزي و منابع طبيعي در سطح 411 هزار هكتار از محصولات كشاورزي در اين سيل از بين رفته كه ارزش آن 7 هزار و 80 ميليارد ريال می باشد.

وی بیان داشت: 3 هزار كيلومتر از راه ها و معابر و 1 هزار و 554 ابنيه به ارزش 1 هزار و 810 ميليارد ريال، 71 واحد ساختمان دولتي و عمومي به ارزش 180 ميليارد ريال و 2 هزار و 852 واحد مسكن شهري و روستايي به ارزش 230 ميليارد ريال در اين سيل دچار خسارت شده و 410 ميليارد ريال زيان به تاسيسات آب و برق و گاز و تلفن وارد شده است.

سیاحی افزود: برآورد خسارت توسط دستگاه هاي اجرايي انجام شده و به تاييد فرمانداران رسيد.

معاون عمراني استاندار خوزستان با بيان اينكه براي جبران اين خسارت ها نياز به همكاري همه مسئولان و يك عزم ملي داريم، اذعان داشت: روستائياني كه زندگي خود را در اين سيل از دست داده اند منتظر اقدام مسئولان هستند كه نخستين گام تعيين خسارت بوده و تلاش مي كنيم خسارت ها به نحوي جبران شود.

وی خاطرنشان کرد: در سيل فروردين 94 نيز 2 هزار ميليارد ريال خسارت به بخش هاي مختلف خوزستان وارد شد که بيش تر اين خسارت ها مربوط به 1 هزار و 940 ميليارد ريال به 114 هزار هكتار از اراضي كشاورزي می باشد.

انتهای پیام/گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار