ایلام؛

تجمع کارگران چاه های نفت مقابل استانداری ایلام

تعدادی از کارگران طرح توسعه چاه های نفت تنگه بیجار و کمانکوه ایلام در مقابل استانداری تجمع کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ یکی از این کارگران که نخواست نامش فاش شود با بیان اینکه اکثر کارگران بومی این پروژه با 18 سال سابقه کار، حدود 2 هفته است که در بلاتکلیف بسر می بریم، می گوید: پیمانکار توجهی به ما کارگران ندارد و هیچ مقام مسئولی در استان هم پاسخگوی ما نیست.

وی با اشاره به اینکه سختی کار در این منطقه را به جان خریده ایم و در سرما و گرمای طاقت فرسای منطقه شبانه روز کار کرده ایم تا این پروژه به سرانجام برسد، می افزاید: در حال حاضر برخی افراد مسئول در پروژه حتی برای نیروی خدماتی همچون آبدارچی، نگهبان و ... از نیروی غیربومی منطقه استفاده می کنند و ما که بومی منطقه هستیم و عمرمان را برای این پروژه صرف کرده ایم، در حال حاضر بلاتکلیف مانده ایم.

یکی دیگر از کارگران این پروژه با بیان اینکه 2 هفته است که ما را معلق کرده اند و حتی به اداره کار برای برقراری بیمه بیکاری معرفی مان نکرده اند، می گوید: مسئولان طرح با این بهانه که کار تعطیل است، بیش از 200 نفر از کارگران بومی این پروژه را که بین 5 تا 20 سال سابقه کار دارند، بلاتکلیف رها کرده و هیچ پاسخ قطعی به ما نمی دهند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان کاملاً ما را بلاتکلیف و مستأصل رها کرده اند و جواب قانع کننده ای به ما کارگران نمی دهند، می افزاید: ما که تمام سختی های کار در این منطقه را به جان خریده ایم تا بلکه بتوانیم برای خود و خانواده ام روزی حلال کسب کنیم، آیا سزاوار است که پس از قریب به 20 سال کار در این مجموعه ما را سرگردان و بلاتکلیف رها کنند؟ چرا هیچ مسئولی به ما و خانواده هایمان پاسخ درست و روشنی نمی دهد؟ اگر کار تعطیل شده چرا ما را به مراجع ذیصلاح همچون اداره کار معرفی نمی کنند؟ چرا پیمانکار به تعهدات خود در قبال ما کارگران بی توجه است؟

انتهای پیام/پ
برچسب ها: تجمع ، دادرسی ، حقوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.