گیلان؛

برگزاری باشکوه نخستین کنگره ملی شهدای گیلان با جریان سازی دقیق رسانه ای

جریان سازی دقیق رسانه ای منجر به برگزاری باشکوه نخستین کنگره ملی شهدای گیلان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از رشت،صدا و سیمای مرکز گیلان در اطلاع رسانی و تبلیغات نخستین کنگره ملی 8000 شهید استان با تهیه و پخش 4858و دقیقه برنامه رادیویی و تلویزیونی و اطلاع رسانی در برگزاری هر چه با شکوه تر این کنگره نقش بسزایی ایفا کرد . 

دکتر علی طلوعی مدیرکل صداوسیمای مرکزگیلان گفت: این مرکز دو مسوولیت ، تعهد مستقیم برنامه سازی و پوشش فعالیتهای فاخر کمیته های 18 گانه کنگره را عهده دار بود و این اقدامات در برگزاری کنگره تاثیر ویژه داشت و شکوه مراسم بر ایجاد حساسیت در خصوص نقش شهدای گیلانی در دفاع مقدس افزود.

مسئول کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات کنگره ملی 8000 شهید گیلان افزود: از آذر ماه سال 94 13ویژه برنامه های رادیویی و تلویزیونی تا کنگره ، در ابتدا هفته ای یک بار، سپس هفته ای سه بار و با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنگره هر روز به شکل مجله اطلاع رسانی خبری، جلسات، مصاحبه ها، کارهای هنری و تبلیغات فرهنگی انجام شده درباره شهدا را بر عهده داشت.
 
دکتر طلوعی گفت: رسانه استانی با راه اندازی رادیو کنگره به صورت 24 ساعته در ایام برگزاری کنگره،  برقراری ارتباط زنده با 16 شبکه رادیویی ملی و استانی به این موضوع پرداخت. 

در حوزه سیما با تولید و پخش ویژه برنامه « تا کنگره »و برنامه های مختلف دیگر فعالیت رسانه ای خود را از آذر ماه سال گذشته آغاز نموده و از ابتدای سال 95 تمامی برنامه ها با رویکردخاص  فضاسازی مناسبی را برای برگزاری کنگره ایجاد کردند ، راه اندازی تلویزیون کنگره یک روز قبل از مراسم و پخش زنده تمامی اجلاسیه ها و مراسم اصلی کنگره و پوشش و پخش مراسم از شبکه های ملی خصوصاً شبکه های یک، دو ،سه ، پنج ، شبکه قرآن و شبکه بین المللی خبر از دیگر اقدامات شبکه باران در بخش فضا سازی برنامه کنگره بود .

همچنین سیمای شبکه باران با تولید دو تله فیلم با موضوع نقش سرداران و رزمندگان دفاع مقدس ، تولید چهار مستند فاخر از عملیاتهایی که رزمندگان گیلانی در آن نقش اساسی داشتند، تولید 10 موسیقی تصویری توسط واحد موسیقی، چندین وله گرافیکی و لوگوهای خاص ، تولید 5 کلیپ و همچنین مستند « زمانی برای زندگی» که در روز اجلاسیه اصلی کنگره از شبکه تهران پخش شد، شایان ذکر است تولید و پخش تیزر مراسم اختتامیه از شبکه استانی و شبکه های سراسری بر روی آنتن رفت.

در حوزه خبر نیز از آذرماه سال 94 با پخش 3 گفتگوی ویژه و 12 گزارش خبری و در طول برگزاری کنگره با پخش و ارسال 8 گزارش از بخشهای خبری شبکه های سراسری و بین المللی خبر فعالیتهای کنگره انعکاس داده شد. 
 
در پایان برگزاری با شکوه کنگره با استقبال بی نظیر میهمانان کشوری و حضور مردم شهرهای مختلف گیلان گواه بر این جریان سازی دقیق رسانه ای و اطلاع رسانی به هنگام صدا و سیمای مرکز گیلان بود.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: کنگره ، شهید ، سلیمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.