رئوف: گیاهان و درختان کاخ نیاوران شناسنامه‌دار می‌شوند و مرمت کاخ صاحبقرانیه هنوز در دست بررسی کارشناسان است.

سید رحمت‌الله رئوف سرپرست کاخ نیاوران در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص شناسنامه‌دار‌ کردن سنگ‌های کوشک احمد شاهی گفت: داخل کوشک سنگ‌های قیمتی زیادی داشتیم که مطالعه بر روی آن‌ها صورت نگرفته بود. به همین دلیل از کارشناسان این امر دعوت کردیم تا از آن‌ها بازدید نمایند و پس از بازدید برای سنگ‌ها شناسنامه صادر کردند.

وی تصریح کرد: ما در برنامه‌های آتی خود قرار است درخت‌های مجموعه را با کمک سازمان جنگل‌ها و مراتع شناسایی کرده و بعد از  آسیب‌شناسی آن‌ها، شناسنامه گیاهان را بگیریم.

رئوف در ادامه صحبت‌هایش در خصوص شروع مرمت صاحبقرانیه گفت: ما هنوز مرمت و بازسازی کاخ را آغاز نکردیم و مهندسین شرکت مهاب قدس در حال مطالعه بر روی زمین کاخ هستند تا لایه‌های مختلف زمین را شناسایی کرده و عامل رانش ساختمان را مشخص کنند. این کارها لازم است تا هنگامی که مرمت را آغاز کردیم، ساختمان استحکام لازم را داشته باشد. ما 13 اردیبهشت جلسه‌ای با کارشناسان سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور داشتیم تا نگاهی اجمالی به موضوع کارها و فعالیت‌هایی که در مجموعه نیاوران انجام می‌شود، داشته باشند و از نظر اعتبارات کمکی به مجموعه شود.

وی همچنین در خصوص تاثیر نام اقتصاد مقاومتی در روند مرمت و بازسازی کاخ نیاوران گفت: ما در بخش مرمت، معرفی و ارائه خدمات به گردشگران داخلی و خارجی عزم خود را جزم کردیم تا نمایشگاه و برنامه‌های مختلف بیشتری برای جذب گردشگر داشته باشیم. افزایش گردشگر خود عاملی است که باعث بهتر شدن  وضعیت اقتصادی مجموعه می‌شود. 



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار