بشار اسد: به کمتر از پیروزی راضی نیستیم/متجاوزان باید نابود شوند

رئیس‌جمهور سوریه در پیامی خطاب به همتای روس خود اعلام کرد کشورش به چیزی کمتر از پیروزی نهایی بر تروریست‎ها در شهر حلب و سراسر سوریه راضی نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه در پیامی خطاب به "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه اعلام کرد کشورش به چیزی کمتر از پیروزی نهایی بر تروریست‎ها در شهر حلب و سراسر سوریه راضی نیست.

رسانه‌های دولتی سوریه روز پنج‌شنبه (16 اردیبهشت) گزارش دادند که بشار اسد با ارسال تلگرافی خطاب به ولادیمیر پوتین از حمایت نظامی مسکو از ارتش سوریه در مقابل تروریست‌ها تشکر کرد.

وی در این پیام تأکید کرد ارتش سوریه در مبارزۀ خود با تروریست‌ها در شهر حلب در شمال کشور و دیگر نقاط سوریه به چیزی کمتر از «رسیدن به پیروزی نهایی» و «نابودی متجاوزان» رضایت نمی‌دهد.

روز چهارشنبه (15 اردیبهشت) امریکا و روسیه در پی مذاکره با دولت و معارضان سوری، دربارۀ برقراری آتش بس در شهر حلب به توافق دست یافتند.

به گفته مقامات امریکایی، طرف‌‎های درگیر در سوریه توافق کرده‌اند تا آتش بس شکننده در حلب نیز برقرار شود، اگرچه گزارش‎هایی از درگیری‏ های پراکنده در این شهر به گوش می‎رسد. این توافق سه شنبه شب حاصل شد و آتش بس از بامداد چهارشنبه به وقت محلی برقرار شده است.

تروریست‌های معارض دولت سوریه از روز سه شنبه (14 اردیبهشت) موج جدیدی از حملات را به حلب، در شمال سوریه آغاز کرده‌اند.

روز سه شنبه تروریست‌ها اماکن مسکونی از جمله محله الزهرا و همچنین بیمارستان‌های شهر حلب را هدف قرار دادند و در چند حمله راکتی و انفجار در این شهر دست‌کم 19 تن کشته و حدود 80 نفر زخمی شدند.

پیشتر تلویزیون رسمی سوریه اعلام کرد در حملۀ راکتی تروریست‌های معارض دولت این کشور به بیمارستانی در حلب 3 زن کشته و 17 تن دیگر زخمی شدند.

این نخستین باری نیست که تروریست‌ها با حملات راکتی خود شهر حلب را هدف قرار می‌‎دهند. حملات راکتی این معارضان در روز یکشنبه (12 اردیبهشت) نیز منجر به کشته شدن 6 غیرنظامی شد.

ارتش سوریه در بیانیه‌ای گروه‌های جبهه النصره مرتبط با القاعده، احرار الشام و جیش الاسلام را عامل این حملات دانست و تاکید کرد که به این حملات «پاسخی مناسب» خواهد داد.

تروریست‌‎ها روز جمعه (10 اردیبهشت) نیز به یک مسجد در حلب حمله کردند و 15 غیرنظامی را کشتند. براساس اعلام خبرگزاری‎ها، در درگیری‌های شهر حلب در هفته گذشته بیش از 250 غیرنظامی کشته شده‌اند.

شامگاه چهارشنبه (8 اردیبهشت) نیز بیمارستانی در شرق حلب هدف حملۀ هوایی قرار گرفت و دست کم 27 نفر در این واقعه کشته شدند. سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد در این حملات 14 بیمار و کادر پزشکی از جمله سه پزشک جان باختند.

روسیه و امریکا روز جمعه (10 اردیبهشت) بر سر برقراری یک دورۀ «آرامش» در شمال استان لاذقیه و حومۀ دمشق در سوریه توافق کردند. این آتش‌بس موقت که شامل حلب نبود، طی روزهای گذشته چندین بار تمدید شد.

آتش بس شکنندۀ در سراسر سوریه، بدون مشارکت گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره (شاخه گروه القاعده در سوریه)، از 8 اسفند 1394 با میانجیگری روسیه و امریکا برقرار شد.

سوریه از سال 2011 (1389) صحنه ناآرامی‌های مرگبار است؛ براساس گزارش مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه که در تاریخ 22 بهمن 1394 منتشر شد، حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامی‌ها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.

در جنگ پنج ساله سوریه میلیون‌ها نفر نیز در داخل و خارج از این کشور آواره شده‌اند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
ملت بزرگ سوریه باید حسابش را از تکفیری های عامل صهیونیزم و آل سعود خبیث انگلیسی جدا کرده و از هویت و موجودیت ملی کشورشان دفاع کنند .
بشار اسد به عنوان یک سوری مواضع درست و مستقلی در برابر استکبار هار و ضد بشری اتخاذ کرده و به همین دلیل ملت سوریه کشتار می شوند تا رئیس حکومت یک کشور مستقل را براندازی کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
آفرین بر بشار اسد ، تروریستهای صهیونیستی سعودی باید نابود شوند.
آخرین اخبار