با بلند شدن نوای موسیقی هنرمند برجسته روس؛

شهر باستانی تدمر دوباره جان گرفت

نوازنده مشهور روس، یک ماه پس از آزادی تدمر، در آمفی تئاتر این شهر باستانی سوریه هنرنمایی کرد.

شهر باستانی تدمر دوباره جان گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، والری گرگیف رهبر هنری و رئیس تئاتر مارینسکی سن پترزبورگ در پالمیرای آزاد شده از لوث داعش با ارکستر سمفونیک هنرنمایی کرد.

 ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، نیز از طریق ارتباط ویدیویی در برابر حضار سخنرانی کرده گفت که کنسرت کنونی را می‌توان نماد امید به احیای شهر باستان و رهایی تمدن معاصر از ترورسیم بین‌المللی تلقی کرد

در کنسرت پالمیرا (تدمر) پاول میلیوکوف، دارنده جایزه کنکور چایکوفسکی «چاکن،» اثر مشهور یوهان سباستین باخ و ویولونسلزن سرگئی رولدوگین «کدریل» اثر رودیون شچدرین را اجرا کردند. 
همچنین سمفونی سرگئی پروکفیف در سوریه نواخته شد.

باید گفت که این کنسرت همچنین برای تجلیل خاطره آلکساندر پروخورنکو اجرا شد که در سوریه کشته شد و جسد او 6 ماه مه به استان اورنبورگ روسیه منتقل می‌شود و آنجا به خاک سپرده خواهد شد.

این اقدام همچنین برای تجلیل خاطره خالد اسعد، مدیر سابق آثار باستانی پالمیرا، و کل افرادی که در مبارزه با داعشی ها کشته شدند، برگزار شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از طریق پیام ویدئویی از همه کسانی  که با تروریسم مبارزه می کنند، قدردانی کرد. وی گفت: کنسرت کنونی تئاتر ماریینسکی، نماد امید به احیای شهر باستانی و رهایی تمدن معاصر از ترورسیم بین‌المللی است.

رئیس جمهور روسیه گفت:«برای این کار لازم است که هر موفقیت حاصله در مبارزه تروریسم به منزله پیروزی مشترک تلقی شود و هر قربانی مانند ضایعه و درد شخصی احساس شود. فقط چنین برخوردی به ما کمک خواهد کرد که این شر مطلق را شکست بدهیم.»

ارتش سوریه و همپیمانانش با حمایت نیروی هوایی روسیه، 27 مارس پالمیرا را از لوث تروریست های داعش آزاد کردند. پالمیرا یک از شش اثر میراث فرهنگی یونسکو سوریه است و از اواسط ماه مه 2015 در دست شبه نظامیان قرار داشت.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار