مسابقه نور ابن هیثم،اولین رویداد دانش آموزی جایزه مصطفی (ص)

دبیر شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی(ص) گفت: امیدواریم که در ۳۰ سال آینده، برندگان مسابقه نور ابن هیثم،جزو برگزیدگان جایزه مصطفی(ص) باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛مهدی صفاری نیا، دبیر شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی(ص) در اختتامیه مسابقه دانش  آموزی نور ابن هیثم که عصر امروز در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، با اشاره به فعالیت  های پارک پردیس گفت: جایزه مصطفی(ص) از جمله اقدامات این پارک است که قرار است به صورت دوسالانه به برترین های حوزه های علم و فناوری جهان اسلام اعطا شود.

رئیس پارک فناوری پردیس  اظهار کرد: این جایزه از بین دو میلیارد مسلمان در جهان اسلام  به پنج نفر  از محققان برتر اعطا می شود. اولین دوره برگزاری این جایزه در دی ماه سال ۹۴ به دو نفر از افراد برجسته اعطا شد.

وی افزود: نشریه معتبر علمی «ساینس» جایزه مصطفی(ص) را نوبل اسلامی که از سوی ایران برگزار می شود، می داند.

رئیس پارک فناوری پردیس با اشاره به مسابقه دانش آموزی نور ابن هیثم خاطر نشان کرد: این مسابقه اولین رویداد دانش آموزی جایزه مصطفی(ص) به شمار می رود و امیدواریم که تا ۳۰ سال دیگر برندگان این مسابقه در آینده مفتخر به دریافت جایزه جهانی مصطفی(ص) شوند.

به گفته وی، این جایزه به افرادی اعطا می شود که خدمت و عشق به مردم و  وطنشان را در راستای  پیشرفت های علمی سر لوحه کار خود قرار داده اند.

صفاری نیا اظهار داشت: در پارک فناوری پردیس نزدیک به ۳هزار نفراز متخصصان و کارآفرینان حضور دارند و در شرکت های دانش  بنیان فعالیت می کنند.

وی افزود: افرادی که در این پارک مستقر هستند، فرصت های زیادی برای ادامه تحصیل و کار در شرکت های خارجی  داشته اند؛ اما به خواسته خودشان مدیریت یک شرکت دانش بنیان را در این پارک بر عهده گرفتند.

دبیر شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی(ص) ادامه داد: در پارک فناوری پردیس، محصولاتی با فناوری های پیشرفته به تولید می رسند که داروها و تجهیزات پزشکی از جمله این تولیدات هستند؛ این محصولات حتی به ثبت جهانی رسیده  اند.

صفاری نیا از معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، معلمان، مدیران، دانش آموزان حاضر در اختتامیه مسابقه ابن هیثم قدردانی کرد و به آن ها خیر مقدم گفت و در ادامه اظهار داشت: امیدواریم این برنامه باعث خوشحالی حضار درحیطه علمی باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار