هشدار اطلاعات ارتش لبنان درباره نفوذ امنیتی اسرائیل

دایره اطلاعات نظامی ارتش لبنان ضمن انتشار گزارش جدید خود در پرونده «اینترنت غیر قانونی» درباره نفوذ امنیتی اسرائیل از دریچه اینترنت هشدار داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گزارش 15 صفحه‌ای اداره اطلاعات و امنیت ارتش لبنان تحت عنوان «اینترنت غیر قانونی» و خطرات نهفته در پس آن، بار دیگر قضایا و مسائل جاری در این کشور را به ویژه در آستانه برگزاری انتخابات شورای شهر تحت الشعاع خود قرار داد.
 
به نوشته پایگاه اینترنتی «العهد» مهمترین موضوع اشاره شده در گزارش دایره اطلاعات و امنیت ارتش لبنان کشف تجهیزات ساخت اسرائیل است که به صورت مستقیم از شرکت اسرائیلی «سیراگون» وارد لبنان شده است.
 
نکته مهم در این قضیه، مشاهده شدن رد پای شرکت سیراگون در پرونده جاسوسی شرکت اسرائیلی «الباروک» به سال 2009 میلادی است، شرکتی که اغلب کارمندان آن را افسران بازنشسته دایره تجسس اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی  تشکیل می دهند.
 
این گزارش بار دیگر، موضوع نفوذ شرکت‌های اسرائیلی در لبنان و تهدید امنیت این کشور را مطرح می‌کنند و اینکه دولت لبنان باید بر بخش ارتباطات نظارت تام و دقیق داشته باشد و در این راستا از وزیر ارتباطات خواسته شود، با تدوین راهبردی دایره فعالیت و حوزه اختیارات دو بخش خصوص و دولتی را مشخص کند.
 
اگرچه به نظر می‌رسد، برای مقابله با چنین نفوذهای اطلاعاتی و امنیتی لازم مبارزه‌ای جدی با فساد گسترده در دوایر و بخش‌های مختلف حکومتی از جمله دستگاه‌هایی قضایی و امنیتی صورت گیرد.
 
منبع: فارس
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار