کرمان؛

کاهش 20 درصدی ورودی به زندان های استان کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: امسال تعداد ورودی به زندان های استان کرمان 20 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،یدالله موحد در نشست هیات مدیره ستاد دیه استان كرمان افزود: رویكرد كلان كشوری برای كاهش جمعیت كیفری زندان ها جای تقدیر دارد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان ابراز داشت: بخشی از کاهش آمار زندانیان استان کرمان مرهون زحمات اعضای ستاد دیه است و از این افراد قدردانی می‌کنم.

نماینده ارشد دستگاه قضائی استان کرمان بیان كرد: سال گذشته نیز تعداد مددجویان زندان های استان كرمان یكهزار نفر كاهش یافت كه نشان می دهد در دوره های آتی می توان جمعیت كیفری متعادلی را در زندان ها شاهد بود.

وی از برگزاری جشن گلریزان در شهرستان های دارای زندان در سال جاری خبر داد و گفت: در جلسه ای با فرمانداران این شهرستان ها، روند برگزاری جشن ها مورد بررسی قرار می گیرد.

وی اظهار كرد: در ارائه كمك های ستاد دیه باید بررسی شود این كمك ها به افرادی ارائه شود كه استطاعت مالی لازم برای پرداخت بدهی خود را ندارند.

موحد گفت: سیاست های دستگاه قضایی برای جلوگیری از ورود مددجویان غیرعمد به زندان ها هم راستا هستند و گاهی اوقات كوتاهی برخی نهادها در انجام وظایف قانونی خود، موجب ورود مددجویان جرایم غیر عمد به زندان ها می شود.

وی بر برنامه ریزی برای برگزاری نشست تخصصی با ائمه جمعه استان كرمان تاكید كرد و افزود: نشست تخصصی سمینار ائمه جمعه استان كرمان با دستگاه قضایی این استان در سال جاری برنامه ریزی و اجرا می شود.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: کاهش ، ورودی ، زندان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار