قم؛

خطوط سریع السیر قم -اصفهان راه اندازی خواهد شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: به دنبال این هستیم خطوط ریلی کشورمان را به خطوط ریلی کشورهای همسایه متصل کنیم و در آینده نزدیک خطوط سریع السیر ریلی قم اصفهان راه اندازی خواهد شد.

خطوط سریع السیر قم -اصفهان راه اندازی خواهد شد به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ آخوندی وزیر راه و شهرسازی با حضور در جمع منتخبین سراسر کشور که از صبح امروز در مجلس قدیم برگزار شده است گفت: معتقدم سریع ترین و دست یافتنی ترین راهکاری که می توانیم در حوزه حمل و نقل داشته باشیم توسعه حمل و نقل هوایی است.
 
وی ادامه داد: 60 فرودگاه داریم که کمتر از ده فرودگاه در کشور فعال هستند و 50 فرودگاه دیگر فعالیت جدی ندارند.

آخوندی در ادامه به نوسازی فرودگاه های کشور اشاره کرد و گفت: در بحث نوسازی فرودگاه ها با کمک سرمایه گذاران داخلی و خارجی در برنامه کاری خود قرار داده ایم که فرودگاه امام یکی از آن فرودگاه هاست که ما می توانیم با نوسازی فرودگاه های کشور به عنوان قدرت اول هوایی منطقه تبدیل شویم.
 
 
آخوندی در ادامه به حوزه حمل و نقل زمینی اشاره کرد و گفت: اصلی ترین حوزه حملی و نقلی که در کشور ما وجود دارد حوزه حمل و نقل زمینی است و در تلاش هستیم تا خطوط ریلی کشور را به کشورهای همسایه متصل کنیم و به دنبال این هستیم که با کشورهای همسایه به نتیجه مثبت برسیم.
 
وی گفت: اگر مناطق مرزی غرب کشور مخصوصا نقده بهبود یابد امکان دارد که ما از طریق نقده به کشور عراق متصل شویم و در استان کرمانشاه نیز از قصرشیرین از ایران به عراق متصل خواهیم شد.

آخوندی در ادامه به حوزه حمل و نقل جاده ای اشاره کرد و گفت: امروز بزرگراه های ایران به بزرگراه های کشورهای همسایه وصل هستند و تمام پایانه های مرزی ما فعال هستند و باید آنها را نوسازی کنیم و با سرمایه گذاری که در پایانه های مرزی انجام دادیم انتظار داریم که اقدامات مهمی در این زمینه صورت گیرد.
 
وی بیان داشت: در نظر داریم تا حوزه ریلی کشور را به خطوط حمل و نقل عمومی تبدیل کنیم اما در این راستا کم کاری هایی صورت گرفته و واگن هایی که در ایران فعالیت می کنند عمرشان 60 سال است و در این خصوص با کشورهایی که در امر واگن سازی سررشته دارند مذاکره کرده ایم و سرمایه گذارهای ژاپن قرار است برای 5 سال 28 میلیارد دلار در ایران فعالیت کنند و برای نوسازی حمل و نقل ریلی با کشورهایی که دارای خطوط ریلی سریع السیر هستند وارد مذاکره شده ایم و در آینده ای نزدیک خطوط راه آهن قم اصفهان را به نتیجه خواهیم رساند و با به نتیجه رسیدن آن بسیاری از مشکلات بزرگراه های پرترافیک کشور به ویژه آزادراه تهران قم حل و فصل می شود.
 
انتهای پیام/ج  - س
 
برچسب ها: قم ، راه اندازی ، خطوط ، ریلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
جذب فاینانس از ژاپن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
ساخت راه آهن مشهد زاهدان چابهار بوشهر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
ایجاد ترن ست برقی تهران قم اصفهان, ایجاد ترن ست برقی اراک تهران, دو خطه کردن راه آهن اراک قم
آخرین اخبار