با حضور مسئولان کشوری و استانی؛

حفظ فضای کالبدی و زیبا شناسی روستا تاریخی کنگ در خراسان رضوی

با حضور مسئولان کشوری و استانی، حفظ فضای کالبدی و زیبا شناسی روستای تاریخی کنگ واقع در خراسان رضوی در اولویت کار قرار گرفت.

با حضور مسئولان کشوری و استانی؛حفظ فضای کالبدی و زیبا شناسی روستا تاریخی کنگ در خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، پیروبازدید وزیرکشور درفروردین امسال ازروستای تاریخی و هدف گردشگری کنگ ، جلسه هماهنگی توسعه این روستای تاریخی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرکل دفتر عمران و خدمات روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و مدیران ستادی و دستگاههای اجرایی استان برگزار شد.

در این جلسه مصوب شد موضوع طرح هادی روستا، سند راهبردی میراث فرهنگی کنگ، طرح بافت با ارزش تاریخی بنیاد مسکن در ساخت و سازهای روستایی مبنای کار قرار گیرد.
همچنین مقرر شد نظارت بر ساخت و سازهای غیر مجاز روستایی به عنوان یک اولویت ویژه جهت حفظ اراضی، باغات و فضاهای مسکونی و نیز حفظ فضای کالبدی و زیبا شناسی روستا نیز در اولویت قرار گیرد.
در این جلسه به موضوع تبدیل فضاهای مسکونی خالی به واحدهای پذیرش گردشگر نیز پرداخته شد.
حمل و نقل روستایی، تمهیدات ایمنی جهت اطفا حریق روستا و جمع آوری زباله و بهداشت روستا نیز دیگر محورهای مطرح شده در این جلسه بود که در دستور کار قرار گرفت.
با پیگیری اداره کل راه و شهرسازی استان موضوع بهسازی جاده روستا در سال جاری تمهیدات لازم معمول آید.
پیش از این جلسه مدیرکل دفتر عمران و خدمات روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از روستای کنگ بازدید و از نزدیک با فعالیت های انجام شده و مسائل و مشکلات فرا رو را بررسی کرد.
روستای ییلاقی کنگ از توابع بخش طرقبهشهرستان مشهددر 29 کیلومتری مشهد می باشد که به ماسولهقبل از اسلام شهرت دارد.این روستادر دامنه جنوبی رشته کوه های بینالودبا آب و هوایی کوهستانی در ارتفاع 1700 متری از سطح دریا واقع شده است که به شکل پلکانیدر دامنه کوه بینالود استقرار یافته است.
انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار