در گفتگوی اختصاصی با اسپوتنیک؛

امیر عبداللهیان: رزمنده ای در خاک سوریه نداریم/ تنها راه حل بحران سوریه، گفتگوی سیاسی است

معاون وزیر خارجه کشورمان با غیر مسئولانه خواندن نقض آتش بس سوریه، بر حضور مستشاری نیروهای ایرانی در این کشور تأکید کرد.

به  گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "حسین امیر عبداللهیان" –معاون امور عربی-آفریقایی وزیرخارجه ایران- در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری "اسپوتنیک" گفت: "ما هیچ گونه نیرو و یا یگان ویژه نظامی در سرزمین های سوریه نداریم؛ بلکه به درخواست دولت سوریه، تنها مستشاران نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در مبارزه با تروریسم تخصص دارند، به این کشور اعزام شده اند. در مرحله کنونی، گروهی از مستشاران ارتش جمهوری اسلامی نیز با هدف پشتیبانی مستشاران سپاه پاسداران، در سوریه حضور یافته اند."

"امیرعبداللهیان" در ادامه با اشاره به شهدای ایرانی در سوریه گفت: "این افراد، تنها مشاوره نظامی ارائه می دهند، لکن ضرورت ایجاب کرده است که در مناطق درگیری حضور یافته و به شهادت رسیده اند. کسانی که در سوریه با تروریسم می جنگند، فقط نیروهای ارتش سوریه و داوطلبان دفاع مردمی این کشور هستند."

"عبداللهیان" افزود: "باتوجه به حجم بالای عملیات ارتش سوریه علیه تروریست ها، ایران نیز تعداد مستشاران نظامی خود در سوریه را افزایش داده است."

معاون وزیر خارجه کشورمان در خصوص آتش بس در سوریه، تأکید کرد: "ایران نقض آتش بس در سوریه از جانب گروه های تروریستی و مسلح را امری غیر مسئولانه می داند. مبارزه با تروریسم باید با جدیت دنبال شود؛ در واقع تنها طرفی که در سوریه با تروریسم مبارزه می کند، ایران، روسیه، ارتش سوریه وحزب الله هستند و ائتلاف هایی که برای مبارزه با تروریسم تشکیل شده اند، عملا هیچ کاری انجام نمی دهند."

عبداللهیان در خصوص مذاکرات ژنو، گفت: "بهترین و تنها راه حل بحران سوریه، همین مذاکرات است. ما باید عملیات سیاسی را به پیش ببریم. منظور ما، حل سیاسی از طریق گفتگو میان نمایندگان دولت و نمایندگان مخالفان است."

وی در رابطه با آینده "بشار اسد" –رئیس جمهور سوریه- تصریح کرد: "ایران، بشار اسد را رئیس جمهور قانونی سوریه به حساب می آورد و هیچ کس حق ندارد در خصوص کاندیداتوری وی در انتخابات آتی ریاست جمهوری سوریه تعیین تکلیف کند. هیچ کس، از جمله گروه بین المللی حمایت از سوریه، حق ندارد به نیابت از مردم سوریه تصمیم گیری کند."

حسین امیر عبداللهیان اضافه کرد: "ما به حمایت خود از بشار اسد و مردم سوریه در جنگ علیه تروریسم ادامه می دهیم و تمام تلاش خود را برای نتیجه بخش بودن مذاکرات سیاسی به کار می گیریم. ما از آغاز در نشست های گروه بین المللی حمایت از سوریه حضور داشته ایم و این گروه یکی از راه های کمک به حل سیاسی بحران در سوریه است؛ ولی باید به این نکته مهم توجه داشت که این گروه بین المللی حق ندارد به جای مردم سوریه تصمیم گیری کند."

معاون وزیر خارجه کشورمان در پایان با اشاره به دیدار با "میخائیل بوگدانوف" همتای روس خود گفت: "ما در این دیدار زمان اولیه نشست گروه بین المللی حمایت از سوریه را بررسی کردیم، ولی هنوز دعوتنامه ها برای طرف های ذی ربط ارسال نشده است."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
ارزش کار شهدای ما رو با این دروغ ها پایین نیار از کی میترسید وقتی این جوونای پاک و از خود گذشته تو این مملکت هستن ؟ از داعش حرومی عربستان امریکا یا اسراییل ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
خوشا به حال اونایی که از حرم آل الله دفاع میکنن
کجائید ای شهیدان خدایی ،،،،پرنده تر زمرغان هوایی
نمیدونم شاید مصلحتی سیاسی ایجاب کرده و میکنه که آقای معاون وزیر محترم همچنین اظهارنظری میکنه و کرده ،،اما ملت رشید ایران و جوانان برومندش که همه میدونیم که نیروهای ما تو سوریه حضور دارن
اما خب عزیزان اینم بدونیم که ما از هر طرف تحت شانتاژ تبلیغاتی بدخواهان هستیم که ما رو متهم به دخالت در جهان عرب و دخالت در امور دیگر کشورها میکنن شاید داد زدن حضورمان در سوریه مصلحت نباشه
حزب الله غالبون
United States of America
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
بی خود از خداتون باشه اونجا رزمنده داریم حرم بی بی زینب خط قرمز ماست با تهدید هر حرامی هم نمی ترسیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
چرا کار شهدای ما رو که دفاع از حرمین کوچیک میکنین اقای سیاست مدار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
چی میگی آقای عبداللهی ام.اولا رزمنده داریم که شهید میشن.ثانیا جبهه النصره و داعش در چارچوب آتش بس نبودن.آخه چرا دروغ یعنی فکر میکنی مردم چقدر ساده هستن
United States of America
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
پس این شهداازکجامیاندماباافتخارمیگیم هستیم مثل روسیه امافرق مااینکه مابرای مقدسات هستیم روسیه برای منافع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
شما که یک نظر را انتشار نمیدید...پس چرا خبر میزارید و نشر میخوایند...حیف وقت که برای خبرهای شما بزاریم که فقط هرچی به نفعتونه گزارش میدید....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
دروغ بده گناه کبیره ست! از کی تا حالا متولدین شصت و هفتاد تجربه جنگ داشتن تا مستشار باشن!!چرا دروغ میگن بعضی ها? اینها کم سن و سال هستند که میارن سوریه برای جنگ اونوقت میگن ما رزمنده نداریم مستشار داریم! ادم بهش برمیخوره وقتی عده ای بقیه رو ساده فرض می کنند دیگه با مردم خودمان روراست باشند دروغ گناه کبیره ست مذمومه!!! مصلحتی و غیر مصلحتی هم نداره!!!!! دروغ بده گناهه!
Germany
ناشناس
۱۹:۱۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
چه دروغ بزرگی شهدای ما کمتر از 25سال سن دارند چطور مستشار هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
داری چرت میگی پس 13نفرمازندرانی را کجا شهید دادیم؟
United States of America
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
شترسواری دوله دوله برنمیداره پس این شهداکجابوداندماکه دیگه کمترازروسیه نیستم که علنی میگه نیروداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
چرا دروغ میگن? این نیروهایی کعب میران سوریه انقدر تجربه جنگ ندارند و اکثرا جوان هستند مستشاری !!!یعنی چی?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
اخه من موندم...جوون ۲۰ ساله...چطوری مشاوره نظامی میده؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۲۱:۵۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
ناشناس جان،اگه ذهنت یاری دهد در طول دفاع مقدس هم همین جونای 17 -18 -19 و 20 ساله ما بودند که فرماندهان لشکرها بودند،شهید باقری،همت،باکری و... همه اینا جون 20 ساله بودند.پس قدرت جونای مملکت را دست کم نگیر،مطمنم با مسایل نظامی و آموزش های آن که یک افسر 20 ساله در طول 4 سال در دانشگاه افسری ارتش و سپاه طی می کند آشنا نیستی،همین فرد میتونه یه گروهان را هدایت و مشاوره دهد.
آخرین اخبار