بیرجند؛

فعالیت سایت مرکزی دانشگاه بیرجند با 3 زبان زنده دنیا

دانشگاه بیرجند با قدمت 40 ساله به عنوان نگین آموزش‌عالی شرق کشور می‌درخشد و سایت مرکزی آن نیز به سه زبان زنده دنیا فعال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند در آستانه چهلمین سال تأسیس دانشگاه بیرجند در جمع خبرنگاران گفت : از سال 62 با اتمام انقلاب فرهنگی دانشگاه بیرجند روند رو به رشد خود را در حوزه‌های علمی و عمرانی پیدا کرد و هم‌اکنون به عنوان قطب دانشگاهی شرق کشور مطرح است.

رئیسی افزود: در حال حاضر دانشگاه بیرجند با داشتن 11 دانشکده، سه آموزشکده، حدود 12 هزار نفر دانشجو و 331 عضو هیأت علمی در 152 کد رشته کارشناسی ارشد، 116 کد رشته کارشناسی، 33 کد رشته دکتری تخصصی و 10 کد رشته کاردانی در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه بعد از تشکیل استان خراسان جنوبی وزارت علوم و فناوری به دانشگاه بیرجند نگاه توسعه‌ای کمی و کیفی داشته است، گفت: درخشش فارغ‌التحصیلان دانشگاه بیرجند در دو حوزه آموزشی و علمی قابل توجه بوده است و رتبه‌های اول تا پنجم کشوری در مقاطع تحصیلات کشوری را دانشجویان دانشگاه بیرجند تصاحب می‌کنند.

وی افزود : 85 درصد اعضای هیأت علمی این دانشگاه دارای مدرک دکتری، چهار درصد با درجه استاد تمام، 23 درصد دانشیار، 59.2 درصد استادیار و 14.5 درصد هم مربی هستند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اظهار کرد : در حال حاضر 3.5 درصد دانشجویان دانشگاه بیرجند در مقطع دکتری، 67.2 درصد مقطع کارشناسی، 19.8 درصد در مقطع کارشناسی ارشد، 4.5 درصد کارشناسی ناپیوسته و 4.6 در دوره کاردانی دانشکده‌های اقماری در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.