سیستان وبلوچستان,

توجه دولت به توسعه کیفی و کمی آموزش‌های کاربردی فنی و حرفه ای

آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه ای به عنوان بازوان آموزش در مسیر تحقق شعار امسال انرژی خود را معطوف توسعه کیفی و کمی آموزشهای کاربردی فنی و حرفه ای خواهند نمود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اززاهدان؛ قاسم کوچکزایی مدیر آموزش و پرورش شهرستان خاش با اشاره به شعار سال رهبر معظم انقلاب و تناسب آن با توسعه اشتغال و کاهش بیکاری و برشمردن مزایای مهارت آموزی در نشست مشترک دهیاران بخش مرکزی و مربیان و مدیران فنی و حرفه ای گفت: حرفه آموزی، پرورش روح و امید، مهمترین رسالتی است که باید بین دانش‌آموزان روستایی تولید و باز تولید شود که مدیریت آموزش و پرورش خاش خلاقیتهایی را در این خصوص اجرایی نموده است.

وی ادام داد: آموزش های فنی و حرفه ای می تواند از طریق دانش افزایی در روستاها، باعث افزایش فرصت های بازار شده و سطح تقاضای کارآفرینی را ارتقاء بخشد.

مرادی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان خاش نیز گفت: فنی و حرفه ای این شهرستان در سال گذشته با آموزش 342 نفر در بخش مرکزی خاش 167 درصد پیشرفت نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

وی ادامه داد: دوره های فنی و حرفه ای از یک تا هجده ماه و تماما مهارت آموزی درجه دو بوده که در بخش آقایان عمده دوره ها فنی و در بخش خواهران عمدتا خدماتی مانند خیاطی و طراحی دوخت و رایانه می باشد.

خانم هاشمزهی رئیس مرکز فنی و حرفه ای خواهران خاش نیز گفت: شهرستان خاش با دارا بودن 9 آموزشگاه فعال فنی و حرفه ای و حضور نیروهای مجرب و متخصص آموزش دیده به عنوان مربی ظرفیت خوبی در مسیر آموزش در مسیر اشتغال می باشد که در سالجاری برنامه های مناسبی برای این مهم در روستاها پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار