مهاباد؛

خودکفا شدن 800 مددجوی کمیته امداد بوکان

با هدف اثربخشی هر چه بیشتر طرح‌های خودکفایی و کارآفرینی مددجویان ، بیش از ۴۸۷ میلیارد ریال ، پارسال برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی شهرستان بوکان هزینه شد و در مجموع ۸۰۰ مددجو خودکفا شدند.

بگزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ؛ رئیس کمیته امداد امام‌خمینی بوکان با بیان اینکه فراهم کردن تسهیلات و امکانات لازم برای ادامه تحصیل دانش آموزان و دانشجویان ، یکی از مهم‌ترین اقدامات فرهنگی کمیته امداد امام خمینی است گفت : در این خصوص 850 دانش‌آموز در تمام مقاطع تحصیلی زیر پوشش خدمات مستمر تحصیلی و تربیتی با همکاری رابطان فرهنگی ، و 120 دانشجو هم در دانشگاه‌های این شهرستان ، مورد حمایت قرار گرفته و شهریه آنان در هم ترم بر اساس بودجه تصویبی پرداخت می‌شود.

فتحی افزود : پارسال بیش از 469 میلیون ریال برای دانش‌آموزان و بیش از 740 میلیون ریال برای شهریه دانشجویان زیر پوشش پرداخت شد.

وی با اشاره به خدمات عمرانی کمیته امداد امام‌خمینی بوکان یادآور شد : با هدف فراهم‌ کردن سرپناه برای نیازمندان زیر پوشش ، پارسال ، برای احداث شش باب مسکن شهری ، پنج واحد مسکن روستایی ، 40 مورد تعمیرات کلی و جزئی مسکن ، 15 فقره لوله کشی گاز ، 18 مورد کمک به اقساط معوقه بهسازی روستایی و احداث هشت سرویس بهداشتی در مجموع بیش از دو میلیارد و 447 میلیون ریال به صورت کمک بلاعوض ، به مددجویان پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد امام‌خمینی بوکان افزود : پارسال همچنین 192 طرح خودکفایی به ارزش بیش از 21 میلیارد و 310 میلیون ریال اجرا شد که از این تعداد 38 طرح از محل اعتبارات امدادی و بقیه از محل اعتبارات بانکی در قالب طرح‌های کشاورزی ، دامپروری و صنایع دستی به متقاضیان پرداخت شد.

فتحی اضافه کرد : در زمینه اثربخشی هر چه بیشتر طرح‌های خودکفایی و کارآفرینی ، 439 نفر از مددجویان و فرزندان مددجوی بوکانی در قالب آموزش‌های بلند مدت ، کوتاه مدت ، حرفه‌آموزی و آموزش کارآفرینی برای آموزش‌های لازم به آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای معرفی شده اند و در این خصوص ، 487 میلیارد و 158 میلیون ریال هزینه شده است.

بگفته رئیس کمیته امداد امام‌خمینی بوکان ، تاکنون 800 نفر از مددجویان این شهرستان به مرحله خودکفایی رسیده و هم اکنون هزار و 180 طرح در مرحله اجرا و فعالیت قرار دارد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.