اعتراض‌ها عليه مسدود شدن گذرگاه مرزی برنر به روی مهاجرين

در اعتراض ها علیه مسدود شدن گذرگاه مرزی برِنر به روی مهاجرین، برخورد های خشونت آمیز رخ داد. پولیس ایتالیا علیه تظاهرکنندگان که سنگ و وسایل آتش بازی پرتاپ می کردند، از گاز اشک آور کار گرفت.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،در اعتراض ها علیه مسدود شدن گذرگاه مرزی برِنر به روی مهاجرین، برخورد های خشونت آمیز رخ داد. پولیس ایتالیا علیه تظاهرکنندگان که سنگ و وسایل آتش بازی پرتاپ می کردند، از گاز اشک آور کار گرفت.


براساس اظهارات ادارات دولتی در زدو خورد ها در گذرگاه مرزی ایتالیا با اتریش، دو پولیس زخمی و ده تظاهرکننده دستگیر شدند.

پولیس اتریش گفت که در این سومین تظاهرات در یک ماه، بیش از 600 تظاهرکننده شرکت داشتند.

گفته شده است که مظاهره کنندگان بیشتر به گروه های چپی تعلق داشته اند. آنها خواهان «از میان بردن مرزها» شدند و تلاش می کردند از ایتالیا جانب اتریش برسند.


 در پایان اپریل حکومت اتریش اعلام کرد که برای مسدود کردن گذرگاه مرزی «برنر» آمادگی می گیرد تا با یک «وضعیت خطیر» توسط موج آمدن مهاجرین مواجه نگردد.


ولفگانگ زوبوتکا وزیر داخله این کشور گفت که اتریش می خواهد «ستگاه ها برای یک حصار ایجاد کند»، اما این حصار را در قدم اول «مونتاژ» نمی کند، تا به این وسیله نباید «تصویری از منزوی کردن» به وجود آید. اما باید آمادگی گرفت که در صورت ضرورت، عبور گاه مرزی مسدود شود، افزون برآن در این جا یک مرکز برای راجستر کردن ایجاد می شود.
از طریق گذر گاه مرزی برنر روزانه 2500 موتر لاری و حدود 15 هزار موتر های خورد عبور می کنند. ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا به اتریش در برابر مسدود کردن این مرز هشدار داد.


یونکر گفت که گذرگاه مرزی «برِنر» از هر نقطه نظری یک راه ارتباطی مهم میان شمال و جنوب اروپا است و «هرچیزی که در برابر «برِنر» سد ایجاد می کند، فقط پیامد های سنگین اقتصادی ندارد»، بلکه باید از وقوع «یک فاجعه سیاسی» آن نیز جلوگیری شود

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار