قصه های شب افغانستان برنده جايزه ورلدفست هوستوندر آمريکای شمالی شد

فیلم مستند افغانی قصه‌های شب افغانستان ساخته الکا سادات فیلم‌ساز افغان برنده جايزه رمی (REMI ) در جشنواره ورلدفست هوستون در آمريکای شمالی شده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،تندیس رمی جایزه ویژه هیات داوران جشنواره ورلدفست هستون است که از 49 سال بدین سو برای فلمهای مستند از کشورهای مختلف جهان اهدا میشود.


فلم قصههای شب افغانستان، تازهترین کار الکا سادات و اولین مستند بلند اوست که به موضوع کماندوهای ویژه ارتش افغانستان در خط اول نبرد میپردازد .


این فلم حکایتگر موضوعات مانند جنگ، چراهای رزمیدن در صفوف دولت، عشق، بیم، یاس و آرزو است.


این مستند در بیست و هشتمین دور جشنواره فلم مستند آمستردام یا ایدفا، نیز در بخش نمایش ویژه به روی پرده رفت.


الکا سادات پیش از این نیز فلمهای مستند ساخته که بیشتر آنها به موضوع زنان در افغانستان پرداخته است .

خانم سادات در مورد هدفش از ساختن این مستند به بیبیسی گفت: «برای من موضوع جالب این بود که همیشه ما سربازان را از بیرون میبینیم و هر کس یک فکر در مورد آنها دارد ولی هیچ کس نبود که از زندگی آنها در داخل قطعاتشان خبر داشته باشد.

برای من جالب بود که میخواستم از نزدیک با اینها در تماس شوم و بدانم اینها واقعا بخاطر کشور میجنگند، بخاطر پول میجنگند و هدف اینها چیست. این انگیزه باعث شد که من این فلم را بسازم.»


خانم سادات گفت که برای ساختن این مستند، او سه و نیم ماه را با نیروهای ویژه ارتش افغانستان سپری کرد. جشنواره ورلدفست هوستون به صورت ویژه به فلمهای مستقل اختصاص دارد و یکی از مهمترین جشنوارههای فلم مستقل در آمریکا شمالی به شمار میرود.


این جشنواره هر سال در شهر تکزاس آمریکا برگزار میشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار