حمله جنگنده‌های سعودی به یک پایگاه نظامی یمنی

در حملات جنگنده‌های سعودی به یک پایگاه نظامی در شمال غرب یمن، دست کم 13 نفر کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ شبکه تلویزیونی المسیره گزارش داد: جنگنده‌های سعودی روز دوشنبه پایگاه نظامی العمالقه در منطقه حرف سفیان در استان عمران را هدف حملات خود قرار دادند. بنا بر این گزارش، در این حملات 15 نفر مجروح شدند.

این حمله در حالی صورت گرفته است که مذاکرات بین‌المللی صلح در یمن به میزبانی سازمان ملل متحد در کشور کویت در جریان است. این دور از مذاکرات در پی برقراری آتش‌بسی شکننده در روز 11 آوریل (23 فروردین) آغاز شد.

طرف‌های درگیر در یمن روز شنبه (11 اردیبهشت) نخستین مذاکرات رو در روی خود را برگزار کردند؛ مذاکرات صلح یمن از تاریخ 19 فروردین در کویت آغاز شد.

عربستان سعودی از تاریخ 6 فروردین ماه سال 1394 حملات هوایی خود را با هدف بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و تضعیف جنبش مردمی انصارالله به خاک یمن آغاز کرد.

حملات ائتلاف سعودی طی بیش از یک سالِ گذشته زمینه‌ساز گسترش قلمرو گروه تروریستی القاعده در این کشور فقیر عربی شده است.

ریاض همچنین بارها به بمباران اهداف غیرنظامی به جای هدف قرار دادن گروه‌های تروریستی از جمله القاعده در یمن متهم شده است.

به گفتۀ منابع داخلی یمن، در حملات مرگبار ریاض که عمدتاً مناطق غیرنظامی را هدف می‌گیرد، بیش از 9 هزار و 500 نفر کشته شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
حتی پیرمردها می پرسند با این حملات عربستان آتش بس یعنی خیانت به ملت یمن است این ارتش یمن خائن است خواهشا این جور خبرها را منتشر نکنید چرا ارتش یمن تسلیم ارتش عربستان شد چرا از ملت یمن دفاع نمی کند ما این سوال را داریم چرا با وجود حمله های عربستان به مردم یمن باز ارتش یمن کاری نمی کند - آتش بس از روز اول بهانه ای برای خائنین داخل ارتش یمن بود که انصارالله و ایران در دام آن افتادند
آخرین اخبار