کرمان؛

استفاده از وای فای و زمینه دسترسی هکرها به اطلاعات افراد

استفاده از وای فای می تواند زمینه دسترسی هکرها به اطلاعات خصوصی افراد را ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان گفت: اگر چه وای فای رایگان در اماکن عمومی برای خیلی ها خوشایند است ولی اینترنت رایگان عمومی می توانند دردسرهایی را برای کاربران ناآگاه ایجاد کند.

سرهنگ كامبيز اسماعيليافزود: در این زمینه مجرمان و هکرهای اینترنتی از این فرصت استفاده کرده و می توانند وارد اطلاعات شخصی افراد و برنامه های شغلی آن ها شوند.

وی خاطر نشان کرد: در دهه های اخیر رواج گسترده استفاده از اینترنت موجب شده تا مردم در بسیاری از امکان عمومی مثل کافی شاپ ها، رستوران ها، کتابخانه هاو ... به وای فای های عمومی متصل می شوند ولی آگاهی نداشتن از خطرهای اتصال به وای فای های عمومی می تواند موجب بروز مشکل در کامپیوتر و اطلاعات شخصی آنها شود.

وی در خصوص راهکار های جلوگیری از هک اطلاعات تصریح کرد : اولین راه مقابله با چنین خطراتی این است که به وای فای های عمومی سریعا متصل نشویم چراکه برخی از هکرها، هات اسپات های عمومی با نام های مشابه می سازند و مردم به دلیل تشابه نام به هات اسپات های تقلبی متصل می شوند و اینگونه متخلفان به راحتی اطلاعات آنها را هک میکنند.

رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان گفت : از دیگر راه های پیشگیری این است که از صاحب مغازه نام دقیق وای فای را بپرسید، این اتفاق به خصوص در مورد وایرلس هایی که بدون پسورد وصل می شوند بیشتر است.

اسماعیلی یکی دیگر از عوامل هک شدن اطلاعات شخصی را مربوط به سیستم های عاملی دانست که به طور خودکار اقدام به ساخت فایلهای حاوی اطلاعات شخصی می کند که به محض اتصال به وایرلس و بدون اطلاع کاربران این فولدرها با افراد دیگری که به آن وایرلس متصل هستند به اشتراک گذاشته می شوند.

وی افزود: برای جلوگیری از این مشکل باید این گونه فایل های پیش فرض را غیر فعال و یا اطلاعات خود را در فولدر های اشتراک قرار ندهید ، یک فولدر شخصی درست کنید ، اطلاعات خود را آنجا ذخیره کنیدو روی اطلاعات خود رمز بگذارید.

کامبیز اسماعیلی خاطر نشان کرد: هکرها از ابزار و نرم افزارهای خاصی مثل اسنیفر بهره می برند و اطلاعات فرد را از طریق (man-in-the-middle attack) به سمت خود هدایت می کنند.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از این رخداد بهتر است ازVPNیا شبکه خصوصی استفاده کنیدو یا وقتی که به وای فای عمومی وصل می شوید اطلاعات شخصی خود را در آنجا قرار ندهید.

رئيس پليس فتا استان کرمان به کاربران در خصوص استفاده از وای فای توصیه هایی کرد و گفت : هنگامی‌که به وای‌فای نیاز نداریدآن خاموش کنید،کارهای حساس را با وای‌فای عمومی انجام ندهید،از رمزنگاری استفاده کنید.

وی خاموش کردن قابلیت‌های اشتراک‌گذاری،استفاده از نرم‌افزارهای امنیتی ریست نکردن رمز عبور ، به‌روزرسانی مرورگرهای وب و دیگر نرم‌افزارها، استفاده از تنظیمات شبکه عمومی ،غیر فعال کردن گزینه اتصال خودکار به شبکه و استفاده از روند احراز هویت دومرحله‌ای را از دیگر کارهایی عنوان کرد که باید توسط کاربران رعایت شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.