عملکرد مراکز بهداشت خوزستان در جریان سیل اخیر مطلوب ارزیابی شده و نتیجه آن، عدم طغیان بیماری‌های واگیردار در این مناطق بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: تیم‌های مراقبت بهداشتی مراکز بهداشت و درمان خوزستان پیش از وقوع سیل به حالت آماده‌باش درآمدند و درپی وقوع سیل نیز این تیم‌ها به مناطق سیل‌زده اعزام شدند.

دکتر شکراله سلمان‌زاده افزود: تیم‌های مراقبت بهداشتی در مدت بحران سیل و پس از آن، در زمینه ارزیابی بیماری‌های واگیردار، بهداشت محیط، آموزش سلامت و بهداشت خانواده در مناطق سیل‌زده خوزستان فعال بوده‌اند.

سلمان‌زاده ادامه داد: به طور متناوب آب آشامیدنی و مواد غذایی که در مدت بحران سیل در مناطق سیل‌زده توزیع می‌شد، مورد بررسی قرار گرفت و گاه تذکراتی نیز در زمینه توزیع آب نامرغوب از تانکرهای آبرسانی داده می‌شد و توزیع آب نامرغوب متوقف و توزیع بطری‌های آب جایگزین آن شد.

وی بیان کرد: عملکرد تیم‌های مراقبت بهداشت تاکنون نتیجه خوبی داشته و تا امروز هیچ‌گونه مورد طغیان بیماری واگیردار در مناطق سیل‌زده استان مشاهده نشده است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در یکی از روستاهای منطقه شعیبیه واقع در شهرستان شوشتر یک مورد ضایعات جلدی بروز پیدا کرده و شایعه شده بود که بیماری قارچی است. با حضور در آن منطقه و ارزیابی وضعیت، متوجه شدیم که این ضایعات ناشی از گزش حشره بوده و هیچ‌گونه علایم بیماری واگیر در آن منطقه وجود نداشت.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.