نمایشگاه نقاشی‌های مرتضی اسدی در نگارخانه آریا

نمایشگاهی از آثار نقاشی مرتضی اسدی، از تاریخ 23 اردیبهشت تا 7 خرداد در نگارخانه آریا برگزار خواهد شد.

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ علاقه‌مندان برای دیدن تازه ترین آثار این هنرمند نقاش معاصر، می‌توانند از ساعت 10 صبح تا 8 عصر به نگارخانه آریا واقع در خیابان ولیعصر (عج)، بالاتر از سه راه دكتر بهشتی، كوچه زرین، شماره 10 مراجعه كنند.
 
این نمایشگاه در روز افتتاحیه و جمعه ها از ساعت 4 تا 8 پذیرای بازدیدكنندگان خواهد بود.
 
گفتنی است مرتضی اسدی، دارای دكترای تاریخ هنر از دانشگاه سوربن پاریس، فوق لیسانس تصویرسازی و لیسانس نقاشی از دانشگاه تهران و دكترای پژوهش هنر از دانشگاه شاهد است. این هنرمند معاصر برندهٔ جایزهٔ اول نمایشگاه گل و طبیعت، برگزیدهٔ دومین دوسالانهٔ نقاشان ایران، برگزیدهٔ جایزهٔ ویژهٔ چهارمین دوسالانهٔ نقاشی ایران، جایزهٔ سوم طراحی تمبر پستی به مناسبت چهل‌وپنجمین سالگرد اعلان جهانی حقوق بشر توكیو شده‌است و از هنرمندان عرصهٔ جنگ و دفاع مقدس نیز به شمار می‌رود.
 
این هنرمند بر این باور است كه «گفتن واقعیت در عالم هنر، یك وظیفه ‌است. اگر كاسبكارانه به این موضوع نگاه نكنیم، شاید گاهی گفتن آن به ضرر ما باشد اما به نفع جمعی است كه صاحب حق هستند. ما نسبت به جامعه تعهداتی داریم كه باید به آن عمل كنیم. اگر بخواهیم شعار دهیم و عمل نكنیم، رسوا خواهیم شد. من نیز تلاش می‌كنم كه رسوا نشوم. باید توجه داشته باشیم اثری كه بتواند هنرمند را به حركت وادارد، قطعا بر دیگران نیز تاثیر خواهد گذاشت و اگر غیر از این باشد نشانه ضعف اثر است.»



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار