آزاد بودن موضوع از ویژگی‌های مثبت جشنواره جوان سوره است

جشنواره جوان سوره با در بر گیری طیف وسیعی از موضوعات همواره نقش مؤثری را در همراه كردن هنرمندان جوان دارد.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ اصغر معاذی شاعر كشورمان،  اصل و اساس هنر را آزاد خواند و با ذكر توصیه ای به هنرمندان گفت: این امر نباید منجر به بی بند و باری هنرمند در خلق اثر شود بلكه باید به گونه ای باشد كه به هنر كشور خدشه وارد نكند و هنرمند هم متناسب با ذوق و سلیقه خود اثر تولید كند. هنرمند باید فارغ از هرگونه اعمال نظری به كار خود بپردازد و در این راه توجه به اصول اخلاقی و چارچوب ها را رعایت كند.
 
وی آزاد بودن موضوع جشنواره شعر و داستان جوان سوره را یكی از ویژگی های مثبت این جشنواره عنوان كرد و گفت: باید همواره سعی كنیم تا در جشنواره های ادبی از حضور اكثریت هنرمندان خود استفاده كنیم و این جز با گستردگی موضوعات و آزاد بودن آن ها میسر نمی‌شود و از این نظر جشنواره جوان سوره با در بر گیری طیف وسیعی از موضوعات همواره نقش مؤثری را در همراه كردن هنرمندان جوان دارد.
 
این شاعر كشورمان حمایت از آثار برتر جشنواره جوان سوره و انتشار آن ها را در راستای حمایت از نویسندگان و شاعران جوان خواند و اظهار داشت: به زعم بنده این گونه حمایت ها از هنرمندان جوانی كه در ابتدای راه هنری خود قرار دارند انگیزه مضاعفی به آن ها می‌دهد و نه تنها به عنوان جایزه ای  ماندگارتر از جوایز مادی در ذهن آن ها می ماند بلكه سبب آشنایی طیف وسیعی از مخاطبان با آثار آن‌ها می شود.
 
معاذی با اشاره به اینكه داوران در جشنواره های ادبی باید سعی كنند تا از قضاوت های شخصی پرهیز كنند خاطرنشان كرد: همواره در هر جشنواره ای قضاوت در مورد آثار ادبی با حرف و حدیث هایی روبه‌رو بوده است و تعدادی از افراد كه آثارشان انتخاب نمی‌شود سعی می‌كنند تا با مطرح كردن قضاوت شخصی داوران در انتخاب آثار، اعتبار جشنواره را زیر سؤال ببرند كه این موضوع باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان و داوران جشنواره قرار گیرد.
 
گفتنی است، این جشنواره در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی و با اهداف شناسایی و جذب استعدادهای ادبی جوان، تبادل اندیشه و تجربه های شاعران و نویسندگان جوان انقلاب اسلامی، جریان سازی در شعر و ادبیات منطبق بر ارزش های اسلامی و معرفی و برجسته سازی چهره های ممتاز عرصه شعر و داستان جوان انقلاب تیر ماه 1395 برگزار می‌شود.
 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.