شاهرود؛

مديران پيگير جذب اعتبارت و اجرای طرح ها باشند

معاون استاندار سمنان گفت : برخي از اعتبارات سفر رياست جمهوری نيز همانند گردشگری و كشاورزی به صورت سراسری و كلی است و نيازمند توان و تعامل بيشتر مديران است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شاهرود؛فرماندار شاهرود ضمن تأكيد بر لزوم پيگيری  مديران دستگاه هاي اجرايي شهرستان در جذب اعتبارات گفت: بايد بر اجراي طرح ها نظارت جدي وجود داشته باشد.
سيد محمدرضا هاشمی در جلسه كميته برنامه ريزی شهرستان شاهرود با بيان اينكه اعتبارات درنظرگرفته شده براي تكميل و تجهيز ادارات بايد در همان شهرستان هزينه شود، ابراز داشت: برخي از اعتبارات سفر رياست جمهوري نيز همانند گردشگری و كشاورزی به صورت سراسری و كلی است و نيازمند توان و تعامل بيشتر مديران است.
وي با اشاره به وجود بيش از 70 واحد صنعتي تعطيل شده در شهرستان تأكيد كرد: بايد از مصوبات سفر استاني به بهترين شكل بهره برد تا با فعاليت مجدد اين واحد ها شاهد رونق اقتصادي و بهبود وضعيت اشتغال بود.
معاون استاندار سمنان اضافه كرد: به اين منظور ماهي يك بار از مديران شهرستان گزارش گرفته و از روند اجراي طرح ها مطلع مي شويم.
هاشمي با اشاره به برگزاري جلسات متعدد توسط استاندار سمنان براي حل واحد صنعتي كسانتره و البرز شرقي شاهرود تصريح كرد: تعطيلي كارخانه كنسانتره شاهرود سبب وارد شدن خسارت به باغداران شده و با تأكيدات استاندار اميدواريم امسال شاهد راه اندازي دوباره اين واحد صنعتي باشيم.
وي با بيان اينكه هنر مديران اين است كه با كمترين امكانات بهترين اقدامات را انجام دهند، افزود: مردمي كه از دوردست ترين روستاها با طي مسافت بيش از 500 كيلومتري براي ديدار رييس جمهور خود به سمنان آمده اند، لايق خدمتگذاري بيشتري هستند.
فرماندار شاهرود تأكيد كرد: اقتصاد مقاومتي مورد تأكيد دولت تدبير و اميد است و نبايد مردم را در اين زمينه نااميد كرد.
همچنين معاون سياسي، اجتماعي و امنيتي استاندار سمنان در اين جلسه با اشاره به نام گذاري سال 95 از سوي مقام معظم رهبري ابراز داشت: دولت ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي را به رياست معاون اول رييس جمهور تشكيل داده و پيرو آن ساختار اين ستاد در سطح استان نيز آماده شده است.
محمدرضا ميرزايي با اشاره به تعيين چهار كارگروه اين ستاد تصريح كرد: كارگروه اجتماعي- فرهنگي آن به رياست معاون سياسي اجتماعي استاندار تشكيل مي شود.
وي ادامه داد: بايد با همدلي و همزباني، براي ارايه خدمات مطلوب و شايسته در امر توليد، رشد و توسعه، پنجره واحدي ايجاد شود و براي صدور و يا تمديد هر مجوزي براي راه اندازي واحدهاي توليدي برنامه زماني مشخصي وجود داشته باشد.
معاون سياسي استاندار سمنان با اشاره به تجربه موفق كشور مالزي در جذب سرمايه اضافه كرد: مي توان براي نمونه اين طرح را در شاهرود پياده كرد تا به عنوان مثال در حوزه كشاورزي افراد سرمايه گذار به مركزي مراجعه كنند و تا پايان مراحل آن و رسيدن به نتيجه در همان مجموعه مراحل مربوط به دريافت مجوز از دستگاه هاي مرتبط انجام شود.
ميرزايي ادامه داد: اين روند نبايد چندين ماه به طول انجاميده و فرد سرمايه گذار نيز بايد از زمان مورد نياز براي دريافت مجوز آگاهي داشته باشد.
وي افزود: با شروع اين حركت از شهرستان شاهرود مي توان آن را به عنوان نمونه كشوري براي ديگر شهرها و استان هاي ديگر نيز استفاده كرد.
بررسي وضعيت تخصيص اعتبارات شهرستان در سال گذشته دستور كار ديگر دومين جلسه كميته برنامه ريزي سال 95 بود.
معاون برنامه ريزي و عمراني فرماندار شاهرود، تعداد طرح هاي اجرا شده شهر شاهرود را 64 مورد اعلام كرد و گفت: 42.4 درصد از اعتبارات مصوب اين طرح هاي عمراني تخصيص داده شده است.
حسن تركماني تعداد طرح هاي بخش هاي بسطام، بيارجمند و مركزي را به ترتيب 39، 25 و 23 مورد عنوان و تصريح كرد: اعتبار مورد نياز اين طرح ها به ترتيب با 24، 44.7 و 43.3 درصد تخصيص مواجه بوده است.
وي افزود: اعتبارات عمراني سطح شهرستان نيز با 87 طرح مصوب 48.5 درصد تخصيص يافته است.
انتهای پیام/ ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.