باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد:

چرا "لشکر چهارم زرهی ارتش سوریه" در دروازه‌ "خان طومان" مستقر شد؟

لشکر چهارم زرهی ارتش سوریه برای انجام ماموریت نظامی واحدهایی را به "ریف حلب" اعزام کرده است.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تروریست‌های تکفیری پس از آتش‌بس مورد توافق قدرت‌های بین‌المللی، بارها آن را نقض کرده‌اند.

این نقض آتش‌بس که عمدتا در شمال سوریه رخ داده تروریست‌های "ائتلاف جیش‌الفتح" را دور هم جمع کرده تا علیه حاکمیت سوریه وارد عمل شوند که البته این اقدام آن‌ها، جدا از اینکه نقض آتش‌بس به حساب می‌آید؛ صدها انسان بی‌گناه را نیز به کام مرگ کشانده است.

در حقیقت تروریست‌های تکفیری داعش مدت‌هاست که در شمال سوریه اقدامات مسلحانه علیه ارتش و نیروهای مردمی این کشور انجام می‌دهند و پس از آتش‌بس تاکتیکی جدید؛ وارد عمل شده‌اند تا "حلب" را تصرف کنند. 


**تروریست ها با چه تاکتیکی وارد شهر "خان طومان" شدند؟

 با توجه به نزدیکی شهر راهبردی  "خان طومان" به نزدیکی اتوبان "حلب – دمشق" این سوال مطرح می‌شود که چگونه و با چه تاکتیکی این شهر سقوط کرد.



چرا


فرماندهان جبهه النصره و  ائتلاف جیش‌الفتح به خوبی می‌دانند که سقوط شهر "حلب" به معنای پیروزی قطعی نظام سوریه خواهد بود و بر اساس نظر  کارشناسان ؛ پیروزی "بشار اسد" در استان "حلب" یعنی برد سوریه.

"پیتر ابورونت" طی مقاله ای در روزنامه دیلی تلگراف با تاکید بر پیروزی نظام سوریه، می گوید اطلاعات خود را از شخصی به نام "استیر کروک" که پیشتر با سازمان امنیت خارجی انگلیس " ام . آی .6" (mI6) همکاری داشته و سپس قطع همکاری کرد تا یک مرکز پژوهشی به نام "انجمن مطالعات اختلافات" تاسیس کند، دریافت کرده است. کروک تماسهایی با نهادها و کشورهایی برقرار می کند که انگلیس و امریکا با آنها تماسی ندارند مانند حزب الله و ایران.

نویسنده مقاله مدعی شده است  که به نظریات بروک اطمینان دارد، بروک در اظهارات امریکا و انگلیس مبنی بر اینکه فقط هفته های اندکی تا سرنگونی نظام بشار اسد وجود دارد و اینکه مخالفان سوری رویکردهای دموکراتیک دارند، ابراز شک و تردید کرده است و می گوید که برخی گروههایی که از حمایت عربستان و برخی کشورهای خلیج فارس حمایت می شوند، می خواهند خلافتی اسلامی در غرب آسیا تشکیل دهند.

نویسنده مقاله ادعا کرده است که مرکز پژوهشی "انجمن مطالعات اختلافات" وی را به سمیناری در بیروت دعوت کرد و در آنجا به دیدگاه هایی متفاوت با آنچه که رسانه های انگلیس منتشر می کنند، گوش فرا داده  از جمله این دیدگاه‌ها این است که بشار اسد و سوریه جنگ را برده اند هرچند که این امر نیاز به اندکی زمان برای تثبیت دارد.



سی ان‌ان در گزارشي به تغييری اشاره كرده است كه ايران و روسيه در صحنه ميداني سوريه به وجود آورده‌اند. در اين گزارش ادعا شده است فراتر از فاجعه انسانی بايد به تغيير سريع ميدان جنگ در سوريه بپردازيم. پيش از ورود هوايي روسيه در سوريه در سال ۲۰۱۵ نيروهاي بشار اسد در منطقه حلب موضعی تدافعي داشتند و گروه‌های شورشی و تروريستی به تثبيت مواضع خود در برخي شهرها مي‌پرداختند؛  اما با ورود نظامي روسيه به صحنه سوريه و حمايت ميداني ايران در اين كشور موجب تقويت نيروهای سوری و معكوس شدن جريان مانند يك جزر و مد شد و اكنون ارتش سوريه در حال بازپسگيري "حلب" ارزشمند‌ترين منطقه سوريه است.

سرلشکر "محسن رضایی" فرمانده اسبق کل سپاه در این زمینه گفت: چند ماه پيش "خان طومان" در جنوب حلب آزاد شد ولی چند روز گذشته تکفیری‌ها با سوءاستفاده از آتش‌بس در حالی‌ که نه هواپيماها و نه توپخانه ارتش سوريه فعال بود، غافلگيرانه به نیروهای سوری و مستشاران ایرانی حمله كردند و آن منطقه را گرفتند.  به شما وعده می‌دهم که از تکفیری‌ها؛  این عمله‌های صهیونیسم، تقاص سختی گرفته خواهد شد.


به همین دلایل است که رئیس جمهور سوریه به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور واحدهایی از لشکر چهارم زرهی ارتش سوریه را برای پاکسازی منطقه راهبردی ریف "جنوب غربی حلب" اعزام کرد.

چرا

چرا

"لشکر چهارم زرهی" ارتش سوریه یکی از ممتازترین واحدهای نظامی و تجهیزاتی بین لشکرهای ارتش این کشور به حساب می‌آید که وظیفه اصلی آن مبارزه با تروریسم و کمک به نظام سوریه بوده و فرمانده این لشکر "ماهر اسد" برادر رئیس جمهور سوریه است. مقر لشکر چهارم زرهی ارتش سوریه در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری سوریه و "داریا" بوده؛ البته موقعیت قطعی این مقر در منطقه امنیتی "دیماس" در اطراف دمشق است. "لشکر چهارم زرهی" و گارد ریاست جمهوری ارتش سوریه و واحدهای مجتمع  10 هزار نفر نظامی و صدها دستگاه تانک دارد. 

چرا

چرا


در حقیقت شکست‌های پی در پی ماه‌های اخیر تروریست‌های تکفیری در شمال سوریه با آتش‌بس تاکتیکی پشتیبانان بین‌المللی آنها در ارتباط بوده و تروریست ها از این فرصت برای حمله به نقاط راهبردی شمال سوریه استفاده کرده اند.

استقرار "لشکر چهارم زرهی ارتش سوریه" در نزدیکی دروازه‌های  "خان طومان" و شرکت ارتش این کشور  در نبرد  پیروزی بزرگی را در یک هفته آتی رقم خواهد زد.

لشکر چهارم زرهی ارتش سوریه به عنوان نیروهای نظامی نخبه این کشور؛ دارای صدها دستگاه تانک بوده که می‌تواند در تثبیت مواضع نیروهای مستقر در  "ریف حلب" کمک کند و پیشروی‌های سطحی  را تسریع ببخشد.

موفقیت‌های نظام سوریه در برابر تروریست‌ها در آینده بستگی به توانمندی‌ ارتش این کشور در نبردهای سخت و سرنوشت‌ساز  "حلب"  دارد و لشکر چهارم زرهی ارتش سوریه نقش موثری را در این مساله خواهد داشت.


گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
وعده خدا و پیروزی نزدیک است.ذلت و خواری عربستان اسراییل و آمریکا نزدیک است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
خدایا امام مارو هر چه سریعتر بفرست
-
ناشناس
۲۲:۵۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
مرگ بر آمریکا و اسرائیل و انگلیس و سگ هارشون در قلب سرزمین های اسلامی یعنی عربستان سعودی .
United States of America
ناشناس
۲۱:۳۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
زنده باد مدافعان حرم آل الله و پاینده باد رهبر عزیزمان که بایک اشاره دست مبارکشون نسل تروریستهای اسرائیلی را از زمین پاک میکنیم انشاال... و درود می‌فرستیم به ارواح پاک شهدای مدافع حرم و خداوند سردار سلیمانی را حفظ کند که کابوس تروریستهای شیطان صفت شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
انشاالله خداوند پشت و پناهشون باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام بر مدافعان حرم کاش نصیب من میشد از خداوند متعال میخواهم ال سعود اسرائیل وداعش آمریکا از روی زمین محو شوند
-
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
خدا حفظشون کنه و پیروز باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
زنده و پیروز باد مدافعان حرم و در پناه الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام ودرود خداوند برمدافعان پاک حرم. به امید نابودی همه داعشیها وتکفیریها ومتحدانشون بویژه آمریکا اسرئیل و وهابیهای خونخوار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
درود خدا بر مدافعان حرم از هر مذهب و نژادی که هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
ما اماده نبرد علیه داش هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
برای سپاه پاسداران ایران ارزوی موفقیت میکنم
به امیدپیروزی
نصرمن الله وفتح قریب
آخرین اخبار