همدان؛

پایان کار جشنواره موسیقی دانشجویان همدان

آیین اختتامیه نخستین جشنواره موسیقی دانشجویان استان همدان در مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر همدان برگزار شد.

پایان کار جشنواره موسیقی دانشجویان همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مسئول هیأت داوران این جشنواره گفت: موسیقی شگفتی بزرگی است که همه را دور هم جمع می‌کند.

رضا جمشیدیان بزرگترین مشکل اهالی موسیقی را نبود تجهیزات صدارسانی مناسب در محل اجرای برنامه‌های موسیقی عنوان کرد و افزود: استفاده میکروفن‌های مناسب به هر چه بهتر شدن برنامه ارائه شده به مخاطبان کمک می‌کند.

وی با ابراز خوشحالی از حمایت یک نهاد علمی از موسیقی در استان گفت: اینکه در این آشفته بازار موسیقی یک نهاد علمی کمر همت برای برگزاری جشنواره موسیقی برای دانشجویان بسته است، ستودنی است.

مدیر مرکز فرهنگ و هنر همدان نیز در این آیین با اشاره به اهمیت موسیقی به ویژه موسیقی دانشجویی گفت: مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر همدان به عنوان تنها مرکز آموزش آکادمیک موسیقی استان، برای معرفی موسیقی فاخر و اعتلای جایگاه موسیقی تلاش می‌کند.

سید حسین جعفری ادامه داد: موسیقی فاخر ظرفی است که هر مظروفی در آن جای می‌گیرد و می‌تواند تعالی روح اجتماع را موجب شود و نشاط را در روح جامعه بدمد.

به گفته وی، موسیقی در تاریخ طولانی این مرزوبوم با شئونات جامعه ما آمیخته شده است به طوری که نقش آن در تهییج روح حماسی انکارناپذیر است.

مدیر اجرایی جشنواره موسیقی دانشجویان استان نیز با اشاره به برگزاری جشنواره در بخش سازهای مضرابی، سازهای کششی، سازهای بادی و سازهای کوبه‎ای؛ اظهار کرد: امید است با بهره‌گیری از تجربیات این دوره و با کمک اهالی هنر و دانشگاه بتوان در سال‌های آینده برنامه‌های سطح بالاتری برگزار کرد.

حسین زندی افزود: باید از این طریق استعدادهای برتر به جامعه موسیقی را معرفی کنیم.
طبق نظر هیأت داوران در مورد سازهای تار، تنبور و آواز کار داوری مشکل بود و نفرات اول تا سوم با فاصله نزدیک انتخاب شدند.

اهدای لوح تقدیر از برگزیدگان پایان بخش مراسم بود.

همدان پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.