قم؛

امام حسین(ع) بهترین اسوه و الگوی نمونه در زمینه اخلاق هستند

استاد حوزه علمیه قم گفت: امام حسین(ع) نمونه یک انسان کامل و الگویی ماندگار در تمام زمینه‌های رفتاری و اخلاقی برای مسلمانان امروز است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ در روز سوم شعبان سال چهارم هجری، خانه حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) غرق سرور و شادی بود، چرا که دومین فرزند دلبندشان امام حسین(ع) پا در عرصه خاکی نهاد.

امام حسین(ع)، از بارز‌ترین نمونه‌های مجاهدان راه حق هستند که در راه احیای ارزش‌های الهی و مقابله با دشمنان حق با روحیه‌ای نیرومند و اراده‌ای پولادین و شجاعتی بی‌نظیر و عظمت نفس، باورهای عمیق خود را به مبانی اسلامی ثابت نمودند.

حجت الاسلام یوسفی مقدم، مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم  بیان کرد: هر اقدامی که از سوی هر یک از ائمه(ع) صورت گرفته، ناشی از علم امام(ع) با توجه به شرایطی بوده که اقتضاء می‌کرده است.

شرایط در زمان امام حسین(ع) به گونه‌ای بود که اگر قیام نمی‌کردند یقینا نامی از اسلام باقی نمی‌ماند.

این استاد حوزه علمیه  عنوان کرد: یزید خلیفه‌ای بود که تظاهر به فسق و فجور می‌کرد و مجالسی مانند قمار بازی، شراب خوری، رقص و بازی با میمون‌ها داشت یک عنصر کاملا فاسد بود که در جایگاه خلیفه مسلمین قرار گرفته بود؛ باید امام حسین(ع) قیام می‌کردند تا این سنت فساد و تباهی خلیفه مسلمین از بین برود.

امام حسین(ع) کوچک‌ترین نشانه‌ای از ضعف و فرودست بودن نداشته و از عزت نفس بسیار بالایی در روحیات و رفتار خویش برخوردار بودند.

وی اطهار کرد: امام حسین(ع) هیچ‌گاه کوچک‌ترین نشانه‌ای از ضعف و فرودست بودن نداشته و از عزت نفس بسیار بالایی در روحیات و رفتار خویش برخوردار بودند که این یک الگوی بسیار مهم در بازدارندگی در برابر دشمنان دین است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار