چمران: دکل‌های برق یک مشکل عمومی در شهر تهران/مرادخانی: وجود مشاغل مزاحم دغدغه اصلی مردم منطقه 16

دبیر دبیران شورایاری منطقه 16 گفت: وجود مشاغل مزاحمی مانند سنگ بری‌ها و توقفگاه‌های اتوبوس‌های شهرداری دغدغه اصلی مردم منطقه16 است که باعث ایجاد آلودگی می‌شود.

چمران: دکل‌های برق یک مشکل عمومی در شهر تهران/مرادخانی: وجود مشاغل مزاحم دغدغه اصلی مردم منطقه 16
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مراد خانی دبیر دبیران منطقه 16 با حضور در دویست و پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران به ارائه گزارش و بیان مشکلات منطقه 16 پرداخت.

وی گفت: منطقه 16 از شمال به میدان شوش حد فاصله انبار نفت، از شرق به فدایان اسلام و غرب بزرگراه شهید تندگویان محدود می‌شود.

دبیر دبیران منطقه 16 بیان داشت: این منطقه دارای 278 هزار و 387  جمعیت ثابت و 35 هزار جمعیت شناور و 16.2 کیلومتر مساحت است که دارای 56 بوستان و 12.29  متر مربع سرانه فضای سبز به ازای هر فرد است.

مرادخانی تصریح کرد: منطقه 16 دارای 14 کیلومتر معابر درجه یک و 2خط بی آر تی به طول 5.5 کیلومتر است و دارای 6 سوله بحران، 9 خانه سلامت و 100 مسجد است این منطقه با دارا بودن 9.2 درصد بافت فرسوده نسبت به کل مساحت منطقه دارای بافت فرسوده زیادی است.

وی با اشاره به مشکلات موجود در منطقه گفت: نبود پارکینگ های طبقاتی، وجود بافت‌های فرسوده، عدم وجود کلانتری محلات یاخچی آباد و تختی و وجود صنایع مزاحمی مانند سنگ بری‌ها و باربری‌های موتوری متعلق به شهرداری مشکلات زیادی را برای مردم منطقه ایجاد کرده است، همچنین مردم این محله خواستار انتقال کارخانه روغن نباتی قو به خارج از محدوده شهری هستند.

الهه راستگو عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شورایاری‌ها چشم‌ها، گوش‌ها و بازوان اعضای شورای شهر هستند، گفت: از سوی دیگر شورایاری‌ها زبان گویای مردم منطقه خودشان هستند که نیازهای آنها را به شورای شهر انتقال می‌دهند.

وی افزود: شورایاران منطقه 16 از کارآمدترین شورایاران مناطق هستند که مشکلات مهمی  را در این جلسه بیان کردند از جمله وجود دکل‌های فشار قوی برق بعثت که باعث ایجاد بیماری و عدم توسعه فضای سبز در منطقه شده است.

عضو شورای شهر تهران بیان داشت: کارخانه چیت سازی موجود در منطقه که سال‌ها تعطیل شده است و امروز به محل استقرار اتوبوس‌های یاخچی آباد تبدیل شده است باعث ایجاد آلودگی زیادی برای مردم منطقه شده است.

راستگو با اشاره به اینکه مسئله اصلی موجود در شهر تهران ایجاد عدالت است، گفت: مردم جنوب شهر تهران باید بتوانند به میزان برابری از امکانات شهر استفاده کنند و عدالت در کل شهر وجود داشته باشد.

احمد دنیا مالی رئیس کمیسیون عمران و حمل نقل شورای شهر تهران بیان داشت: مشکلاتی که در شهر وجود دارد  از خود شورا شروع می‌شود تا زمانی که  نسبت های شاخص‌های شهری وجود نداشته باشد مسائل به صورت کیفی بیان می‌شود و نمی‌توان بر اساس فرمت‌های مناسب به آنها رسیدگی کرد.

وی خطاب به طلایی گفت: پیشنهاد می‌کنم به شورایاران تذکر دهید که گزارش‌ها شورایاری‌ها را بر اساس فرمت‌های مناسبی ارائه دهند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل نقل شورای شهر تهران گفت: شاخص‌های از جمله جمعیت، آموزش، سلامت، ورزش و اقتصاد در شهر وجود دارد که شورایاری‌ها می‌توانند نسبت‌های آنها را بررسی و به شورای شهر ارائه دهند زیرا مسائل موجود در مناطق با یکدیگر متفاوت است و باید این شاخص‌ها را بر اساس مشکلات موجود در مناطق بررسی کرد.

چمران رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: در شرایطی که عنوان می‌شود منطقه 16 دارای دکل‌های برق زیادی است باید گفت که این دکل‌ها در کل شهر تهران وجود دارد و فقط در اتوبان صدر به علت مسائلی توسط شهرداری تهران جمع آوری  و به زیر زمین انتقال پیدا کرد.

وی افزود: به عنوان مثال در بزرگراه ارتش دکل‌های  برق در 20 متری ساختمان‌ها وجود دارند و آنها به یک مشکل عمومی در شهر تبدیل شده‌اند و مختص یک منطقه نیستند.

انتهای پیام/
برچسب ها: چمران ، دبیران ، منطقه 16
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار