ایلام؛

نشست اعضای هیئت اتاق بازرگانی استان ایلام با سفیر اتریش

سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران گفت: استان ایلام با توجه به منابع و ثروت های طبیعی كم نظیر ظرفیت بسیار بالایی برای سرمایه گذاری خارجی دارد.

نشست اعضای هیئت اتاق بازرگانی استان ایلام با سفیر اتریشبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ فریدریش اشتیفت با اشاره به ظرفیت های استان ایلام برای سرمایه گذاری گفت : بخش خصوص ما آمادگی سرمایه گذاری در این زمینه ها را دارد.

سفیر اتریش در ایران همچنین آمادگی كشورش را برای سرمایه گذاری مشترك با بخش خصوصی ایلام در حوزه انرژی، پتروشیمی، كشاورزی، گردشگری و منابع نفت و گاز اعلام كرد و افزود: هیات های اقتصادی ایلام می توانند در هماهنگی با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی استان برای آشنایی با توانمندی های اتریش به این كشور سفر كنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایلام نیز در این دیدار از آمادگی این استان برای جذب سرمایه گذاری خارجی به ویژه كشور اتریش خبر داد و گفت: مسئولان اجرایی و بخش خصوصی ایلام با آغوش باز از سرمایه گذاران داخلی و خارجی استقبال می كنند.

شعبان فروتن گفت: استان ایلام در حوزه منابع نفت و گاز، كشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری جایگاه ویژه ای در كشور دارد كه برای شكوفایی این ظرفیت ها نیازمند سرمایه گذاری خارجی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایلام تاكید كرد: ظرفیت های اقتصادی این استان با جذب سرمایه های خارجی شكوفا خواهد شد و برای این هدف آمادگی داریم هیات های اقتصادی و بازرگانی ایلام را به منظور آشنایی با توانمندی های اقتصادی اتریش به این كشور اعزام كنیم .

سفیر اتریش به منظور آشنایی با ظرفیت های سرمایه گذاری ایلام در حوزه های منابع نفت و گاز، كشاورزی، گردشگری و كشاورزی روز دوشنبه وارد این استان شد.

دیدار با استاندار، نشست با فعالان بخش خصوصی، اقتصادی و فرصت های سرمایه گذاری، بازدید از سد و نیروگاه سیمره، قلعه والی و شهر تاریخی سیمره از جمله برنامه های سفر 2 روزه فردریش اشتیفت سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران به ایلام است.

استان ایلام در غرب كشور با 430 كیلومتر مرز مشترك با كشور عراق از حیث منابع نفت و گاز در جایگاه دومین و سوم كشور قرار دارد.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.