اصفهان؛

آموزش های فنی و حرفه ای در هنرستانها، راهکار کلیدی برای توسعه کشور

مدیر آموزش و پرورش کاشان: مهمترین راهکار و کلیدی ترین راهبرد توسعه و شکوفایی اقتصادی کشور سرمایه گذاری برای توسعه آموزش های فنی و مهارتی در هنرستانها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمود خدمتی در آیین تجلیل از رتبه های برتر مسابقات علمی و مهارتی هنرستانها در هنرستان امام حسین کاشان گفت: هنرستانها محل پرورش دانش آموزان خلاق و کارآفرین است که روح رشد و بالندگی را در جامعه ترویج می کنند.

وی اظهار داشت: فارغ التحصیلان هنرستانها با ایجاد حتی یک کارگاه کوچک می توانند در جهت توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور سهیم شوند همانطور که چین توانسته جهان را فتح کند.

خدمتی تصریح کرد: همه خانواده ها و مردم باید باور کنند که هنرستانهای فنی و حرفه ای محل پرورش نیروی خلاق و کارآفرین است و فرزندان خود را برای تحصیل در هنرستانها هدایت و تشویق کنند.

وی با اشاره به افزایش جمعیت تحصیل کرده بیکار بدلیل مشاوره نادرست تحصیل دانش آموز در دبیرستانهای نظری افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی خنثی کردن تلاش دشمنان برای شکست ملتها که توسعه مهارتهای فنی و حرفه ای بنیادی ترین راه مقابله با آن است.

کارشناس فنی و حرفه‌ای مدیریت آموزش و پرورش کاشان هم گفت: نه هنرجوی شاغل به تحصیل در هنرستانهای این شهرستان موفق به کسب رتبه های برتر مسابقات علمی و مهارتی هنرستانهای استان اصفهان شدند.

ارسلان همای نیکفر افزود: در سال جاری 3 هزاردانش‌آموز کاشانی در 21هنرستان کاردانش و فنی حرفه‌ای شاغل به تحصیل در 45رشته علمی و مهارتی می باشند.

گفتنی است صدیقه قدیری ، حسن عطایی فرد ،محمد صادق پالیزوان ،محمدرضا صرافیان برزکی،احمدرضا علی اکبری ، مجتبی احمد جوشقانی در گروه هنرستانهای کاردانش و نسترن شاه محمدی ، فائزه آرام و رامین مهدی زاده در گروه هنرجویان هنرستانهای فنی و حرفه ای رتبه های برتر استان اصفهان را کسب کردند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار